Inscripció tancada
    El període d'inscripcions està tancat.

25 d’abril, 2, 9 i 16 de maig de 2017

de 15,30 a 19,30 h.

Aules del Coib. C/Pujades 350. Barcelona.

Import col·legiada
    Import col·legiada + Associada
    Import no col·legiada
    Import no col·legiada + Associada

Objectiu general

Conèixer les teràpies naturals i complementàries i el seu mecanisme d’acció en la promoció de la salut i la prevenció de la malaltia per poder informar i aconsellar les famílies dels nadons i infants petits (0-3 anys), en qualitat d’Infermeres.

Objectius específics

Conèixer el mecanisme de regeneració i la tendència a la curació de l’organisme humà. Saber com abordar, mirar, entendre i tenir cura integralment del nadó i l’infant petit (0-3 anys). Integrar, com a coneixement de la seva existència, el màxim nombre de teràpies naturals i complementàries. Conèixer el mecanisme d’acció en les criatures d’algunes de les teràpies naturals i complementàries prèviament classificades. Aprendre com informar a les famílies quan fan aquesta demanda espontàniament o quan la infermera consideri que seria adient aconsellar algunes d’aquestes teràpies i/o cures.

Codi curs
    61/16-17
    Contingut

Els mecanismes de reequilibri, autoneteja i regeneració de l’organisme humà segons el model de H.H. Reckeweg i el concepte de terreny segons la medicina funcional.

El nadó i infant petit en la seva integritat com a persona: cos, ment, emocions, ambient, els vuit sentits i com l’abordem per harmonitzar-lo des d’una perspectiva infermera naturista. Classificació d’algunes de les teràpies naturals i complementàries, amb el suport de les Fitxes Què Cal Saber de la Infermera virtual. Mecanismes d’acció i utilitat d’algunes de les teràpies més adients al nadó i infant petit com reflexoteràpia, tacte terapèutic, massatge infantil, homeopatia, oligoteràpia, alimentació saludable (des de l’alletament matern fins a l’alimentació definitiva), hidroteràpia o teràpia floral del Dr. Bach. Idees educatives dirigides a les famílies per implementar en un programa integral de salut i per transmetre les bases sobre l’ús de les teràpies naturals i complementàries a l’hora de promoure la salut i prevenir la malaltia en la infància.

Docents

Montserrat  Bayego