Parlem amb la vicepresidenta del COIB, Glòria Jodar
3 de febrer de 2017

Glòria Jodar, vicepresidenta del COIB, respon a la polèmica sobre el cartell d'Endavant

Arrel de la polèmica per la publicació d'un cartell en el que se li feia una bufeta al conseller de salut, Antoni Comín, Glòria Jodar respon al programa El Món a Rac1.

0 Comentaris
Les infermeres lamenten que s’identifiqui el cartell d’Endavant amb el col·lectiu i en rebutgen el seu caràcter violent
1 de febrer de 2017
- vilaweb.at

La vicepresidenta del Col·legi afirma que tot i les discrepàncies treballa amb Salut per millorar l’atenció als malalts amb una actitud “dialogant, positiva i d’apropament”.

Les infermeres indignades amb les declaracions d'Antoni Comín
25 de gener de 2017
- Informatiu migdia - RNE

Les infermeres indignades amb les declaracions d'Antoni Comín

Resposta del president del COIB, Albert Tort, a les declaracions del Conseller de Salut a El Periódico de Catalunya.

Les infermeres indignades amb les declaracions de Comín
24 de gener de 2017
- Hora 14 - Cadena Ser

Les infermeres indignades amb les declaracions de Comín

0 Comentaris
Albert Tort: “Necessitem que les infermeres puguin prendre decisions.”
24 de gener de 2017
- 8 al dia - 8TV

Albert Tort: “Necessitem que les infermeres puguin prendre decisions.”

“Necessitem que les infermeres puguin prendre decisions i que puguin ser autònomes”, ha dit Albert Tort, infermer d’Urgències i president del Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona. S’hi ha mostrat enfadat i ha assegurat que no sap la raó per la qual el conseller Comín ha dit, en una entrevista, que les infermeres escollien atendre els pacients als passadissos dels hospitals. “Els passadissos no són àmbits assistencials, és obvi.”

Les infermeres del Berguedà debaten sobre el seu futur
21 de gener de 2017
- Regió 7

Les infermeres del Berguedà debaten sobre el seu futur

El ha organitzat per a dilluns, 23 de gener, una jornada de debat sobre el futur del sector de la infermeria al Berguedà. Les sessions es faran de 9 a 1 del migdia i de 2/4 de 4 a 2/4 de 8 del vespre. Les inscripcions encara estan obertes.

Aquesta jornada s'emmarca en l'anomenat projecte RESET, que consisteix en la realització d'una sèrie de diàlegs entre infermeres, a partir dels quals «es farà una anàlisi» i es recolliran les aportacions que els professionals del sector hauran consensuat i que seran la base per aplicar els canvis que calguin. Aquestes sessions se celebren en diferents llocs de Catalunya i es continuaran fent els propers 4 mesos amb l'objectiu que els professionals de tot el ter-ritori puguin dir-hi la seva. L'objectiu és «dibuixar de forma col·lectiva una nova manera de relacionar-se entre les infermeres i infermers».

Mònica Vàzquez, participant del Cercle de diàleg del RESET a Vic
20 de gener de 2017
- El 9 Nou TV

Mònica Vàzquez, participant del Cercle de diàleg del RESET a Vic

Vic ha acollit una trobada del Col·legi d’Infermeres de Barcelona que ha servit per tractar i discutir en quin punt està la professió i quin és el seu futur. En diuen el projecte RESET i té com a objectiu que les infermeres impulsin els canvis. Parlem amb Mònica Vázquez, infermera de l’Hospital Universitari de Vic, que hi ha participat

Les infermeres d'Osona debaten sobre el seu futur professional
18 de gener de 2017
- Naciodigital.cat

Les infermeres d'Osona debaten sobre el seu futur professional

Les infermeres i infermers d'Osona estan convocats aquest dijous 19 de gener a debatre i arribar a consensos sobre quines són les qüestions que afecten el seu dia a dia i que han de guiar el canvi en la seva organització col·legial, el Col·legi Oficial d'Infermeres i Infermers de Barcelona (COIB).

Aquesta corporació que representa a més de 40 mil infermeres i infermers de la demarcació de Barcelona està immersa en un procés participatiu, el Projecte RESET, per definir-ne un nou model d'organització que ajudi a seguir desenvolupant la professió d'infermera i donar resposta a les seves necessitats professionals, formatives i de representació.

0 Comentaris
Barreres laborals que llastren el desenvolupament professional de les infermeres
14 de desembre de 2016
- Ágora de Enfermería

Acostumades a superar obstacles professionals en les últimes dècades, les infermeres i infermers s’enfronten a un nou any amb una situació laboral plena de dificultats que suposen un perjudici notable pel seu desenvolupament professional. Barreres conegudes i moltes endèmiques amb les que les infermeres lidien dia a dia sense rebaixar ni un gram el seu compromís amb l’atenció assistencial de qualitat.

El Govern atorga les medalles Trueta al mèrit sanitari
    14 de desembre de 2016
    - La Vanguardia

El Govern atorga les medalles Trueta al mèrit sanitari

El Govern va aprovar ahir la concessió de les medalles i plaques Josep Trueta al mèrit sanitari 2016. Entre els guardonats destaca la medalla concedida a la infermera Núria Cuxart, actualment Degana del Consell de Col·legis d’Infermeres i Infermers de Catalunya, Directora de Programes del COIB i Presidenta de la Fundació Infermeria i Societat, en reconeixement a la seva aportació al desenvolupament de la professió infermera a Catalunya.