Les infermeres podran receptar medicaments
29 de juny de 2017
- Ara

Les infermeres podran receptar medicaments

El col·lectiu va desconvocar ahir una protesta després que Comín anunciés el decret.

L’amenaça de mobilització de les infermeres ha funcionat. El col·lectiu, que està en peu de guerra pel decret espanyol que no els permet receptar medicaments des del 2015, havia convocat una protesta per avui però la van acabar suspenent ahir al vespre després que el conseller de Salut, Antoni Comín, anunciés per sorpresa que divendres presentarà les noves directrius. El departament de Salut va anunciar ahir que demà el conseller presentarà “el projecte de decret d’indicació, ús i autorització de la dispensació de medicaments i productes sanitaris per part de les infermeres i infermers”. Aquest és el compromís que des de fa dos anys volien sentir les infermeres, que han estat durant tot aquest temps “en una posició d’il·legalitat”, segons fonts de la comissió de crisi de la prescripció, que aplega 52 entitats representatives de les infermeres catalanes.

0 Comentaris
Infermeres desconvoquen la protesta davant el decret que les permetrà dispensar fàrmacs
28 de juny de 2017
- elperiodico.com

La Comissió de Crisi de la Prescripció Infermera ha desconvocat la jornada de mobilització de de demà després de saber que el Departament de Salut presentarà, el divendres, el projecte de decret que els permetrà indicar, usar i autoritzar la dispensació de medicaments i productes sanitaris.

Infermeres es mobilitzen per exigir una normativa catalana sobre prescripció
27 de juny de 2017
- lavanguardia.com

Infermeres es mobilitzen per exigir una normativa catalana sobre prescripció

Les infermeres i els infermers de Catalunya no prescriuran medicaments als usuaris, el proper dijous 29, per exigir l'aprovació d'una normativa catalana i en protesta contra el Reial Decret de Prescripció Infermera, que exigeix ​​l'autorització d'un metge per aplicar qualsevol medicament.

0 Comentaris
El president del COIB, Albert Tort, parla a Els Matins sobre la lamentable imatge infermera utilitzada en un vídeo del Ministeri
2 de maig de 2017

El president del COIB reflexiona a Els Matins sobre la lamentable imatge infermera utilitzada en un vídeo del Ministeri

Albert Tort, president del COIB, i Txell Tàpia, infermera d'UCI a l'Hospital de Sant Joan Despí Moisès Broggi, han estat a Els Matins de TV3 per reflexionar sobre la lamentable iconografia utilitzada pel Ministerio de Sanidad, Servicios Sociales e Igualdad per representar les infermeres i infermers.

Parlem amb la vicepresidenta del COIB, Glòria Jodar
    3 de febrer de 2017

Glòria Jodar, vicepresidenta del COIB, respon a la polèmica sobre el cartell d'Endavant

Arrel de la polèmica per la publicació d'un cartell en el que se li feia una bufeta al conseller de salut, Antoni Comín, Glòria Jodar respon al programa El Món a Rac1.

0 Comentaris
    Les infermeres lamenten que s’identifiqui el cartell d’Endavant amb el col·lectiu i en rebutgen el seu caràcter violent
    1 de febrer de 2017
    - vilaweb.at

La vicepresidenta del Col·legi afirma que tot i les discrepàncies treballa amb Salut per millorar l’atenció als malalts amb una actitud “dialogant, positiva i d’apropament”.

Les infermeres indignades amb les declaracions de Comín
    24 de gener de 2017
    - Hora 14 - Cadena Ser

Les infermeres indignades amb les declaracions de Comín

Resposta del president del COIB, Albert Tort, a les declaracions del Conseller de Salut a El Periódico de Catalunya.

0 Comentaris
    Albert Tort: “Necessitem que les infermeres puguin prendre decisions.”
    24 de gener de 2017
    - 8 al dia - 8TV

Albert Tort: “Necessitem que les infermeres puguin prendre decisions.”

“Necessitem que les infermeres puguin prendre decisions i que puguin ser autònomes”, ha dit Albert Tort, infermer d’Urgències i president del Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona. S’hi ha mostrat enfadat i ha assegurat que no sap la raó per la qual el conseller Comín ha dit, en una entrevista, que les infermeres escollien atendre els pacients als passadissos dels hospitals. “Els passadissos no són àmbits assistencials, és obvi.”

Les infermeres del Berguedà debaten sobre el seu futur
    21 de gener de 2017
    - Regió 7

Les infermeres del Berguedà debaten sobre el seu futur

El ha organitzat per a dilluns, 23 de gener, una jornada de debat sobre el futur del sector de la infermeria al Berguedà. Les sessions es faran de 9 a 1 del migdia i de 2/4 de 4 a 2/4 de 8 del vespre. Les inscripcions encara estan obertes.

Aquesta jornada s'emmarca en l'anomenat projecte RESET, que consisteix en la realització d'una sèrie de diàlegs entre infermeres, a partir dels quals «es farà una anàlisi» i es recolliran les aportacions que els professionals del sector hauran consensuat i que seran la base per aplicar els canvis que calguin. Aquestes sessions se celebren en diferents llocs de Catalunya i es continuaran fent els propers 4 mesos amb l'objectiu que els professionals de tot el ter-ritori puguin dir-hi la seva. L'objectiu és «dibuixar de forma col·lectiva una nova manera de relacionar-se entre les infermeres i infermers».

Mònica Vàzquez, participant del Cercle de diàleg del RESET a Vic
    20 de gener de 2017
    - El 9 Nou TV

Mònica Vàzquez, participant del Cercle de diàleg del RESET a Vic