21 de setembre de 2015

El Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona (COIB) ha obert un registre públic a la seva web adreçat a infermeres i infermers i a tots el personal sanitari de Catalunya que desitgin apuntar-se com a voluntaris per a les necessitats que puguin aparèixer en l’atenció als refugiats que arribin al país.

El Col·legi d’Infermeres i Infermers de Barcelona obre un registre de professionals sanitaris voluntaris per ajudar a la xarxa de ciutats-refugi

Aquest registre s’adreça molt especialment a les persones que realitzen activitats relacionades amb el tenir cura (auxiliars d’infermeria, cuidadores, etc.)  L’objectiu és canalitzar la voluntarietat mostrada pel col·lectiu sanitari, amb especial força a les xarxes socials, a fi de disposar d’un registre de persones que vulguin col·laborar de forma activa, especificant les seves àrees de coneixement i experiència, així com els seus coneixements d’altres llengües.
El registre, que estarà obert també a que entitats o proveïdors sanitaris puguin apuntar-s’hi, tindrà un perfil estrictament professional en matèria sanitària i no de donació de material o cessions d’espais.
La creació d’aquest registre permetrà disposar d’una eina eficient i a l’abast dels municipis de Catalunya per a la gestió i atenció dels refugiats. La iniciativa es traslladarà a la Intercol·legial de Col·legis Professionals de Catalunya.
El Col·legi de les Infermeres i Infermers de Barcelona ja va formalitzar el seu oferiment de col·laboració en les necessitats que puguin aparèixer en la creació de la xarxa de ciutats d’acollida de refugiats proposada per l’alcaldessa de Barcelona.