16 de setembre de 2016

La Dra Joan Tronto, sociòloga i politòloga d’ampli prestigi internacional, visita Barcelona per a debatre amb les infermeres i d'altres professionals de la salut sobre ètica i els dèficits democràtics i d'atenció i cura a les persones sorgits de les polítiques neoliberals

Visita a Barcelona de la Dra. Joan Tronto, sociòloga i politòloga d'ampli prestigi internacional

El Col·legi Oficial de Infermeres i Infermers de Barcelona i la Fundació Víctor Grífols i Lucas porten a Barcelona a la prestigiosa investigadora americana Joan Tronto, reconeguda internacionalment per les seves aportacions sobre el tenir cura com un element de bé públic i una postura moral de la societat i les seves institucions.
El treball de Joan Tronto s’ha centrat els últims anys en posar de relleu com les societats occidentals, estan fallant en el que és una de les seves principals responsabilitats tenir cura dels ciutadans. Per a Tronto, les prioritats de la societat neoliberal basades en els mercats econòmics, han creat un dèficit democràtic sobre l’atenció i cura a les persones.
Joan Tronto és professora del Departament de Ciència Política de la Universitat de Minnesota i investigadora en estudis sobre la dona i la ciència política al Hunter College i el Graduate School, de la Universitat de Nova York.

Conferència: “Care as an antidote to neoliberalism”, Dra Joan Tronto
Dia: 27 de setembre de 2016
Hora: 17h.
Lloc: Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona. Pujades 350, 3a planta