9 d’octubre de 2017

Convidada pel Col·legi Oficial de Infermeres i Infermers de Barcelona i la Fundació Víctor Grífols i Lucas, impartirà un seminari sobre les noves polítiques del tenir cura i les necessitats per construir una societat inclusiva amb la gent gran.

Marian Barnes, sociòloga i politòloga social d’ampli prestigi internacional visita Barcelona

El COIB i la Fundació Víctor Grífols i Lucas porten a Barcelona a la prestigiosa investigadora britànica Marian Barnes, reconeguda internacionalment per les seves aportacions en diversos camps de la política social. El seu treball posa especial èmfasi en l’aplicació del pensament ètic del tenir cura en l’atenció a les persones però també en el pensament polític, com a responsabilitat col·lectiva que té implicacions socials i polítiques en àmbits com l’urbanisme, els entorns físics i les persones involucrades en els serveis assistencials.

Barnes, que és professora emèrita de política social a la Universitat de Brighton i autora de diversos llibres, obrirà el debat a qüestionar-nos què necessita la gent gran pel seu benestar. Basant-se més en les relacions personals i la necessitat de viure en una societat age- friendly per sobre del discurs polític majoritari en el que es potencia la independència individual, Barnes analitzarà com aquestes relacions amb la família, amics, proveïdors de serveis, responsables polítics, dissenyadors urbans i desconeguts que interactuen en el dia a dia amb aquest segment de població influeixen de forma determinant en la seva vida.

• Conferència: Care full alliances: towards a new politics of care (Aliances basades en la cura: cap a una nova política del cuidar)
  • Dia: 16 d’octubre de 2017
  • Hora: 17h.
  • Lloc: Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona. Pujades 350, 3a planta