13 de març de 2017

Com a entitat col·laboradora, el Col·legi disposa d’un adhesiu a la porta que indica que les persones amb problemes de salut no contagiosos que necessitin utilitzar urgentment un lavabo que poden fer-ho de manera gratuïta i ràpida. L’objectiu de la campanya és normalitzar el màxim possible la vida d’aquestes persones.

El COIB s’adhereix a la campanya ‘No puc esperar!’ per millorar la qualitat de vida de les persones amb patologies intestinals

Un dels problemes que més angoixa les persones amb malalties inflamatòries intestinals (malaltia de Crohn i colitis ulcerosa), ostomitzades o colectomitzades, o sotmeses a cirurgia per un càncer de recte és la necessitat contínua, i de vegades imprevisible, d'anar al lavabo. Aquest problema genera que aquestes persones sovint els costi sortir de casa per por de no trobar un lavabo accessible en el moment necessari, disminuint així la seva qualitat de vida.

Amb l’objectiu de millorar la vida d’aquestes persones el projecte ‘NO PUC ESPERAR!’ l’any 2013 l'Associació de Malalts de Crohn i Colitis Ulcerosa de Catalunya (ACCU Catalunya) i la Unitat de Malalties Inflamatòries Intestinals (MII) de l'Hospital Universitari de Girona Doctor Josep Trueta creen el projecte. L’ACCU Catalunya arriba a acords de col·laboració amb col·legis professionals, ajuntaments, associacions, gremis, establiments i equipaments perquè autoritzin l'ús dels seus lavabos de manera gratuïta i el més ràpidament possible als portadors de les targetes NO PUC ESPERAR!—persones que per algun problema de salut, no contagiosos, necessiten utilitzar urgentment un lavabo.

Compta amb el suport del Consell Consultiu de Pacients del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya, de l'Institut Català de la Salut (ICS), de la Societat Catalana de Digestologia i  del Grupo Español de Trabajo en Enfermedad de Crohn y Colitis Ulcerosa.

Les entitats que vulguin adherir-se al projecte poden fer-ho mitjançant la seva web.