Des del Col·legi d’Infermeres i Infermers de Barcelona volem reconèixer, agrair i felicitar les infermeres i infermers que van participar en l’atenció a les víctimes dels atemptats de Barcelona i Cambrils del passat 17 d’agost.

El COIB agraeix a les infermeres d’urgències i emergències l’esforç i professionalitat durant els atemptats de Barcelona i Cambrils

Una vegada més les infermeres hem demostrat el que som: professionals sanitaris capacitades en la gestió i l’assistència a les urgències i emergències tant per les competències adquirides durant la formació universitària com per l’especialització posterior.

El grup d’Urgències  i  d’Emergències del COIB també vol destacar la professionalitat i capacitat tant assistencial com d’organització i lideratge de les Unitats de suport Vital Avançat Infermer (SVAi), en uns  moments on les primeres intervencions realitzades per les infermeres van demostrar la seva gran professionalitat i expertesa.

Tant les infermeres del Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM) i les del Cos de Bombers de l’Ajuntament de Barcelona van tornar a demostrar la seva gran professionalitat i aquesta vegada en unes condicions especialment difícils.

La gran feina realitzada pels professionals de l’àmbit extra-hospitalari va tenir la seva continuïtat als centres hospitalaris i sanitaris. Les infermeres d’urgències, expertes en l’atenció a malalts crítics i acostumades a treballar sota gran pressió assistencial, van ser fonamentals per garantir la qualitat i l’atenció sanitària a les víctimes i els seus familiars.

També volem reconèixer la gran tasca realitzada pels cossos de seguretat, mossos i policia local, Bombers, serveis socials, psicòlegs i altres professionals sanitaris i d'emergències, voluntaris i a tota la població que va donar el seu suport en aquest trist esdeveniment.

Com a Grup d’Infermeria d’Urgències i Emergències del Col·legi d’Infermeres i Infermers de Barcelona continuarem treballant pel reconeixement de la gran tasca que realitzem a diari les infermeres d’urgències i emergències i la de tots els àmbits de la professió infermera.

Grup d’Infermeria d’Urgències i Emergències
Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona