15 de juny de 2017

El President del COIB, Albert Tort, forma part de llista d'ambaixadors i ambaixadores de la candidatura que defensa que Barcelona esdevingui la propera ‘capital europea del medicament’. El comitè de suport a la candidatura compta amb els suports del Ministeri de Sanitat, la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Barcelona i està integrat per una vuitantena de professionals del sector de la salut, experts, el sector empresarial i mitjans de comunicació.

El COIB se suma a la candidatura de suport perquè Barcelona aculli l’Agència Europea del Medicament

L'Agència Europea del Medicament (EMA per les seves sigles en anglès), que actualment està situada a Londres, haurà de deixar la capital britànica arran de la sortida del Regne Unit de la Unió Europea. Per aquest motiu, diverses ciutats europees han presentat la seva candidatura per convertir-se en la nova capital europea del medicament. Barcelona n’és una d’elles i la seva candidatura ha unit el suport i la coordinació de les administracions catalanes i espanyoles– el Ministeri de Sanitat, la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Barcelona—que han format un comitè de suport, reunit el passat 12 de juny a Barcelona.

Diferents col·legis professionals, laboratoris farmacèutics, instituts de recerca, universitats o sindicats també hi ha volgut donar suport i s’han sumat al comitè, entre els quals s’hi compta el COIB, i els seus representants actuaran com a ambaixadors de la candidatura. En tota, una vuitantena de persones formen part de la llista d’ambaixadors i ambaixadores, entre elles el president del Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona, Albert Tort. La llista està formada per professionals del sector de la salut i la recerca, experts, sector empresarial, indústria farmacèutica, col·legis professionals, representants de sindicats de professionals i associacions d’usuaris.

Fotografia de la trobada del comitè de suport: Ajuntament de Barcelona.