No, un cop t’has donat d’alta no has de renovar la col·legiació ja que no té caducitat. La col·legiació deixa d’estar activa quan la col·legiada comunica la seva baixa o bé si es produeix una situació d’expulsió per impagament de quotes.
Quan es un reingrés, s’ha de tornar a pagar la quota d’inscripció?
No, només s’abona la quota regular.
Quins tràmits cal fer quan es tracta d’un trasllat de col·legiació des d’altres províncies de l’Estat?
El Col·legi provincial d’origen enviarà al COIB el teu expedient però cal que entris a l’àrea de la Finestreta única del web del COIB i activar aquest trasllat o bé fer-ho presencialment a la seu del Col·legi.
En aquests casos no cal pagar la quota d’inscripció ja que es va abonar al col·legi de procedència.
Quins tràmits es poden fer online?
A través de la Finestreta Única pots fer quatre tipus de tràmits online:
Donar-te d’alta com a col·legiada o col·legiat, tant si ho fas per primer cop com si és una alta per trasllat, un reingrés o un retorn després d’haver causat baixa per impagament de quotes. Per a realizar tràmits d'alta online et caldrà disposar del DNIe i les paraules clau així com el corresponent lector de targetes intel·ligents.
Donar-te de baixa: voluntària, trasllat, defunció...
Comunicar un canvi en la teva situació col·legial: jubilació, invalidesa o canvi a d’alta exercent.
Demanar l’aplicació de quotes reduïdes i de prejubilació, així com demanar les ajudes especials que el COIB posa a l’abast en situacions concretes com ara els nous col·legiats, baixes laborals, atur i cooperants a l’estranger.
Què necessites per poder fer tràmits online?
Si encara no ets col·legiada o col·legiat i vols realitzar tràmits d’alta, necessitaràs disposar del Document Nacional d’Identitat electrònic (DNIe) amb les claus personals activades i un lector de targetes intel·ligent. Aquest dispositiu electrònic és indispensable a fi que el sistema reconegui la teva identitat.
Si ja ets col·legiada o col·legiat i per fer la resta de tràmits, només has d’entrar a coib.cat i accedir a la teva àrea personal amb les teves claus d’entrada.
Com sabràs si el tràmit s’ha registrat correctament?
Un cop realitzat el tràmit online, rebràs un correu electrònic de confirmació amb un enllaç online en el que podràs consultar quin és l’estat de la teva petició en temps real. Quan es produeixi un canvi en l’estat del tràmit, en cas de rebutjar-se o aprovar-se, rebràs també un avís al teu correu electrònic.