Isabel Padró: “La infermera de reumatologia és clau per millorar la qualitat de vida de les persones amb malalties reumàtiques cròniques”

Isabel Padró: “La infermera de reumatología és clau per millorar la qualitat de vida de les persones amb malalties reumàtiques cròniques”

Coneixem millor les infermeres de reumatologia de la mà d’Isabel Padró, que des de l’Hospital del Mar i a través del Grupo de Trabajo de Enfermería de la Sociedad Española de Enfermería (GTESER) ha liderat bona part del desenvolupament de la infermera en reumatologia al nostre país. La seva trajectòria pionera ha estat reconeguda amb el Premi Infermeria i societat 2016 a la bona pràctica. Ara s’ha prejubilat però afirma que seguirà vinculada a la professió infermera, la seva vocació.

0 Comentaris
Nova eina per a consultar les llistes d'accés a recursos per a gent gran amb dependència

Nova eina de consulta de recursos per a gent gran amb dependència

El Departament de Treball, Afers Socials i Famílies posa en marxa una eina dirigida a les persones amb dependència o als seus familiars i que permet consultar de forma online quin lloc ocupen en les llistes d'accés a les residències i centres de dia on s'hagi sol·licitat plaça.

0 Comentaris
3a Jornada de l’ACIAR-TD sobre les cures infermeres d’anestèsia en usuaris pediàtrics
17 de juliol de 2017

3a Jornada de l’ACIAR-TD sobre les cures infermeres d'anestèsia en usuaris pediàtrics

L'Associació Catalana d’Infermeria d'Anestèsia, Reanimació i Teràpia del Dolor (ACIART-TD) organitza el proper dimecres 13 de setembre al COIB la seva tercera jornada per actualitzar coneixements sobre les cures infermeres d’anestèsia en infants atesos per aquests professionals.

0 Comentaris
    Infermeres d’atenció primària editen una guia sobre la desnutrició en la gent gran i persones amb cronicitat

Infermeres d’atenció primària editen una guia sobre desnutrició en gent gran i persones amb cronicitat

L’Associació d’infermeria Familiar i Comunitària de Catalunya (AIFiCC) ha publicat la Guia pràctica sobre l'abordatge de la desnutrició en la gent gran i en pacients amb cronicitat juntament amb la Sociedad Española de Nutrición Parenteral y Enteral (SENPE), on descriu factors de risc associats a la desnutrició, un test i una enquesta que permeten als professionals fer una avaluació de la persona atesa i inclou un pla d'intervenció nutricional. El paper de les infermeres d’atenció primària és clau en l’atenció i cura d’aquestes persones.

0 Comentaris
    L’Associació Catalana d’Infermeria Pediàtrica es planteja impulsar el creixement de les infermeres pediàtriques al 10è congrés

L'Associació Catalana d'Infermeria Pediàtrica planteja impulsar el creixement de les infermeres pediàtriques al 10è congrés

La trobada, que tindrà lloc del 19 al 21 d’octubre a Lloret de Mar, té com a objectiu posar en comú coneixements de l’atenció i les cures pediàtriques. Les comunicacions al congrés basades en el treball i l’experiència diària—ja siguin treballs d’investigació, plans de cures i projectes o programes d’educació i promoció de la salut— es poden presentar enviant els resums fins al 25 de juliol.

0 Comentaris
    Informació sobre el contingut del decret català de l'anomenada "prescripció infermera" a l'inici de la seva tramitació
    5 de juliol de 2017

El Consell de Col·legis d'Infermeres i Infermeres de Catalunya ha publicat un ampli text informatiu sobre l'enfocament del contingut del decret català anunciat divendres pel Departament de Salut i que, pel seu alt interès, reproduIm íntegrament.

0 Comentaris
    Salut posa en marxa l’Estratègia Nacional d’Atenció Primària i Salut Comunitària

S’ha constituït el Consell Assessor de l'Estratègia nacional d'atenció primària i salut comunitària (ENAPISC) com a primer pas per desenvolupar el pla amb el que el Departament de Salut vol desplegar el nou model d’Atenció Primària a Catalunya.

0 Comentaris
    L’Ajuntament de Barcelona posa en marxa una iniciativa per desmuntar estereotips sobre les persones grans

"Sóc gran, i què?" és el projecte de sensibilització ciutadana engegat pel consistori municipal. Neix amb la voluntat de qüestionar els estereotips i prejudicis que, per raó d’edat, sovint pateixen les persones grans, i reivindicar el seu dret a la diferència i a la igualtat lluitant contra les discriminacions.

0 Comentaris
    El Consell de Col·legis d’Infermeres i Infermers de Catalunya celebra l'inici de la tramitació de la publicació del decret català de prescripció infermera
    30 de juny de 2017

El Conseller de Salut, Toni Comin, ha anunciat aquest matí en roda de premsa l’inici de la tramitació del projecte de decret d’indicació, ús i autorització de la dispensació de medicaments i productes sanitaris per part de les infermeres i infermers. El decret català millora la inseguretat jurídica que fins ara vivien les infermeres i els infermers i atorga plena garantia de seguretat per a ciutadanes i ciutadans. La norma podria trigar entre 5 i 6 mesos en estar aprovada, segons ha anunciat el conseller.

0 Comentaris
    L’Audiència Nacional reobre el cas de l’assassinat de la infermera cooperant Flors Sirera
    29 de juny de 2017

Ha accedit a la petició dels representants legals de la família de la infermera cooperant, assassinada a Ruanda el 1997, de reobrir el procés judicial. Aquest és un pas endavant per extradir i jutjar el principal encausat, el general Kayumba Nyamwasa, que fins ara estava protegit sota l’asil de Sud-àfrica.