Els premis de recerca en infermeria de la Fundació Vila-Saborit celebren la seva segona edició
22 de novembre de 2017

Els premis de recerca en Infermeria de la Fundació Vila-Saborit celebren la seva segona edició

La Fundació Vila-Saborit, en col·laboració amb l'Hospital Universitari Sagrat Cor i la Universitat Internacional de Catalunya (UIC Barcelona), han lliurat els guardons de la segona edició dels Premis de recerca en Infermeria Fundació Vila-Saborit que reconeixen a joves investigadors.

0 Comentaris
La gestió és inherent a la professió infermera, organitzem i planifiquem constantment però està molt poc reconeguda

Magda Sibina: «La gestió és inherent a la professió infermera, organitzem i planifiquem constantment»

Magda Sibina és infermera amb una gran trajectòria professional en l’àmbit de la geriatria i actualment dirigeix la Residència Sant Gabriel de Centelles. L’entrevistem per parlar de la gestió, un perfil que considera inseparable de la professió infermera però que està poc reconegut i valorat, i dels nous reptes per a les infermeres geriàtriques que suposa una població cada cop més envellida i amb més dependència.

0 Comentaris
Les associacions professionals d’infermeres pediàtriques posen en comú coneixements sobre l’atenció integral infantil
15 de novembre de 2017

Infermeres pediàtriques i associacions d’infermeria pediàtrica estatals es reuneixen els dies 24 i 26 de maig a la ciutat de Santander al 2n 'Congreso Nacional de Asociaciones de Enfermería Pediátrica'. Les entitats catalanes Associació Catalana d' Al·lergologia Diplomats en Infermeria (ACADI) i Associació Catalana d'infermeria Pediàtrica (ACIP) formen part de l'organització. La data límit per presentar comunicacions és el 25 de gener.

0 Comentaris
Un estudi clínic demostra l’efectivitat del Programa Pacient Expert Catalunya® en casos de diabetis mellitus tipus 2

L’estudi, recentment presentat i premiat en el XX Congrés de Metges i Biòlegs de Llengua Catalana, està liderat per la infermera Carme Boix de la Casa, de l’Institut Català de la Salut (ICS) a Bages. La recerca demostra que les persones participants en el programa tenen menys estrès, milloren els seus hàbits de vida i aquest canvi es tradueix en una disminució sostinguda en el temps dels índexs d’hemoglobina A1 glicosilada (HbA1G), entre d’altres indicadors de control.

0 Comentaris
Professionals de la salut de pediatria llancen una aplicació per facilitar informació fiable i pràctica sobre salut infantil

Infermeres de pediatria i pediatres dels centres d’atenció primària gestionats per Badalona Serveis Assistencials (BSA) han dissenyat l’aplicació per a dispositius mòbils Appediatria. Es tracta d’un recurs per a les famílies que ha comptat amb l’assessorament del COIB a través del servei d’acompanyament en la creació d’aplicacions per a col·legiades COIBApps.

0 Comentaris
Acte central de presentació de l’estudi sobre la salut i les condicions de treball de les infermeres catalanes
9 de novembre de 2017

El Consell de Col·legis d’Infermeres i Infermers de Catalunya (CCIIC) i la Fundació Galatea presenten el proper 27 de novembre l’estudi “Salut, estils de vida i condicions de treball de les infermeres i infermers de Catalunya”.Es tracta d’un estudi transversal que proporciona informació clau per entendre quines són les condicions de salut i treball de les infermeres catalanes en un context de crisi econòmica que afecta directament als indicadors de salut del col·lectiu.

0 Comentaris
    El SOC i Eures convoquen un nou procés de selecció de professionals per treballar a Alemanya
    3 de novembre de 2017

Els serveis públics d'ocupació de Catalunya i de la regió alemanya de Baden Württemberg realitzen la selecció de professionals interesats en treballar en aquesta regió, en el qual no calen coneixements previs d'alemany. Fins el 5 de gener de 2018 les infermeres i infermers interessats poden presentar la seva candidatura.

0 Comentaris
    Josefina Goberna: «La reflexió professional és fonamental per prevenir i eradicar pràctiques i actituds irrespectuoses en l'atenció al naixement»
    2 de novembre de 2017

En els darrers quinze anys el nombre de dones que reconeix haver patit violència masclista ha augmentat a l’Estat espanyol. La llevadora i investigadora Josefina Goberna lidera un projecte de recerca que pretén millorar la detecció i l’abordatge de la violència masclista durant l’embaràs i aprofundir en la definició i conceptualització del fenomen de violència cap a les dones generat a l’entorn sanitari denominat violència obstètrica.

0 Comentaris
    L’OMS publica una guia sobre perpecions errònies entorn a les vacunes
    27 d'octubre de 2017

L'OMS publica una guia sobre percepcions errònies entorn a les vacunes

La Vocalia d'Infermeria pediàtrica recomana el manual de formació de l'Organització Mundial de la Salut dirigit als professionals de la salut. L'objectiu del document és presentar consells actualitzats, autoritzats i avalats científicament que contraresten les percepcions errònies comuns al voltant de la vacunació.

0 Comentaris
    Acord interprofessional sobre la prescripció infermera que permetrà que les infermeres puguin prescriure alguns medicaments
    25 d'octubre de 2017

Els representats estatals de les infermeres, els metges i el Ministerio de Sanidad han tancat un acord per modificar el polèmic Real Decreto de la prescripció infermera que va entrar en vigor el desembre de 2015. Segons l'acord les infermeres podran presciure determinats medicaments i no caldrà formació addicional per ser reconegudes com a prescriptores.