dissabte 10 de juny 2017
    Col·legi d'Infermeres i Infermers de Barcelona (c/Pujades 350, 3a planta. 08019 Barcelona)

Jornada: Apropa't a les professions de la salut

El pròxim 10 de juny la Sectorial Salut de La Intercol·legial portarà a terme la jornada de portes obertes Apropa’t a les professions de la salut dins el marc del Congrés de les Professions.

Durant l'acte es realitzaran diferents tallers pràctics i dues conferències sobre l’ètica i sobre les TICs en Salut. Paral·lelament hi haurà un espai destinat a què els assistents puguin consultar i demanar informació sobre les professions de Biologia, Infermeria, Fisioteràpia, Logopèdia, Podologia, Psicologia i Teràpia Ocupacional.

Taules d’atenció al públic de tots els Col·legis professionals participants en la jornada

• 10.00 h Inici de la jornada
    • 10.30 h a 11.00 h Tallers

Aula 1. L’activitat diària i la discapacitat

Col·legi Oficial de Terapeutes Ocupacionals de Catalunya

Es tracta d’un taller vivencial on les persones participants (mínim 5, màxim 20) intentin fer algunes activitats quotidianes com si tinguessin algun tipus de discapacitat. Per exemple: beure un got amb els ulls tapats (visual), tallar carn mitjançant l'ús de guants (tàctil), mantenir una conversa mentre es senten veus de forma interna mitjançant uns cascos (dificultat salut mental), escriure sense tacte, posar-se una samarreta només fent ús d'una mà (física), desplaçar-se amb una cadira de rodes per un espai urbà, etc. Cada experiència, amb els materials corresponents, esdevindrà un moment vivencial amb la discapacitat simulada i posteriorment s'experimentarà amb el tractament aplicat des de la teràpia ocupacional (amb dispositius de suport i amb instruccions de les terapeutes).

Aula 2.Coneix, aprèn i treballa en les teves emocions mitjançant  mindfulness i realitat virtual

Col·legi Ocial de Psicologia de Catalunya

Aula 3. Infermera virtual, una eina digital al servei de la teva salut

Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona

Es tracta d'un taller que visualitza el portal com a eina de promoció i educació per la salut  sent un espai virtual de coneixement i interrelació amb l’usuari alhora que un instrument de treball per a les infermeres i a disposició de tots els  professionals del sector salut, educatiu i social.

• 11.00 h Sala d'actes

Benvinguda oficial.

Conferència: Diferents maneres d'entendre l'ètica en la salut

Ponent: Joan Canimas. Doctor en Filosofia, Màster en bioètica i dret i Màster en ètica aplicada a l’acció social. Professor de la Universitat de Girona i professor col·laborador de la Universitat Oberta de Catalunya, en les quals imparteix classes d'ètica aplicada. Codirector del Curs d’Expert Universitari en Ètica Aplicada de l’Institut Borja de Bioètica i la Universitat Ramon Llull. Vocal del Comitè d'Ètica dels Serveis Socials de Catalunya, del Comitè d'Ètica Assistencial de l'Institut d'Assistència Sanitària (IAS) i del Comitè d'Ètica i de la Recerca i la Bioseguretat de la Universitat de Girona, entre altres.

• 12.00 h a 12.30 h Coffee i networking
    • 12.30 h a 13.00 h Tallers

Aula 1. L’activitat diària i la discapacitat

Col·legi Oficial de Terapeutes Ocupacionals de Catalunya

Aula 2. Parlem cantant

Col·legi de Logopedes de Catalunya

En aquest taller podreu conèixer de prop la Coral Canta Sant Pau del Servei de Neurologia de l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau. Canta Sant Pau és la primera coral de tot l’Estat formada per persones afectades per afàsia, un trastorn del llenguatge associat a lesions cerebrals. La integren unes quaranta persones que han patit un dany cerebral i el fet de cantar els ajuda a recuperar el llenguatge i les funcions comunicatives. En aquest taller podreu conversar amb els seus integrants i escoltar alguns dels seus temes.

Aula 3. La salut sexual amb la  fisioteràpia

Col·legi Oficial de Fisioterapeutes de Catalunya

Es realitzarà un treball sobre consciència corporal per tal de tenir en compte la localització de la musculatura del sòl pèlvic, així com la identificació d'estructures ósses i la seva mobilitat per una millora de la funció d'aquest. En tractar-se d'un taller pràctic, es faran exercicis que ens ajudin a assolir els objectius esmentats.

Taller a càrrec de la Sra. Mer Blanquet i la Sra. Karima Bouallalene

• 13.00 h a 13.30 h Tallers

Aula 1. Infermera virtual, una eina digital al servei de la teva salut

Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona

Aula 2. Parlem cantant

Col·legi de Logopedes de Catalunya

Aula 3. La salut sexual amb la  fisioteràpia

Col·legi Oficial de Fisioterapeutes de Catalunya

• 13.30 h a 14.15 h Conferència: Present i Futur de les TICs en Salut

Francesc García Cuyàs. Director de Fundació TicSalut. Doctor en Cirurgia General i Digestiva, és Director de la Fundació TicSalut i Director de la Càtedra TICs i Salut a la UVIC i professor associat del Departament de Cirurgia General de la Universitat Autònoma de Barcelona des de l'any 2002 a la Unitat Docent Germans Trias i Pujol. Màster per ESADE en Direcció de Serveis Integrats de Salut (DSIS), ha estat Cap de la Secretaria Tècnica i Sistemes d'Informació de la Direcció Gerència de l'Institut Català de la Salut des del març del 2011 fins al març 2012. També ha estat Director del projecte Argos a l'Hospital Germans Trias i Pujol i Adjunt del Servei de Cirurgia del mateix hospital.

• 14.15 h Sala d’actes. Cloenda de la Jornada

Organitza: Col·legi de Biòlegs de Catalunya, Col·legi de Fisioterapeutes de Catalunya, Col·legi d'Infermeres i Infermers de Barcelona, Col·legi de Logopedes de Catalunya, Col·legi Oficial de Podòlegs de Catalunya, Col·legi Oficial de Psicologia de Catalunya, Col·legi Oficial de Terapeutes Ocupacionals de Catalunya.