Com fer una cerca bibliogràfica a les bases de dades CINAHL i PUBMED
El període d'inscripció s'obrirà el 04/09
Període d'inscripció:
del dijous 04 de setembre 2025 fins el dijous 18 de setembre 2025
del dimecres 15 d’octubre 2025 fins el dimecres 15 d’octubre 2025
15/10/2025
de 9,30 a 13,30 hores
c/Pujades, 350 3a planta - Barcelona
Import per a Col·legiades
8 €
Import per a No Col·legiades
24 €
Objectius
Objectiu general
Oferir a l’alumnat els conceptes i eines per poder realitzar cerques bibliogràfiques d’articles científics infermers de forma estructurada i potenciar l’ús de CINAHL i PUBMED entre les col·legiades.
Objectius específics
Conèixer el procés de cerca en bases de dades.
Conèixer CINAHL i PUBMED.
Diferenciar entre llenguatge natural i llenguatge controlat.
Conèixer el funcionament dels thesaurus propi de cada base.
Conèixer i aplicar els operadors booleans.
Utilitzar My Ebscohost.
Utilitzar My NBCI.
Diferenciar entre Cerca bàsica/ Cerca amb descriptors/Combinació de cerques/Filtres. Saber guardar estratègies de cerca i resultats.
Contingut
CINAHL: Introducció al procés de cerca en bases de dades. Què és una cerca bibliogràfica i per a què serveix. Llenguatge natural i llenguatge controlat. Thesaurus. Operadors Booleans. Què és CINAHL? My Ebscohost. Cerca bàsica/Cerca amb descriptors/Combinació de cerques/Filtres. Guardar estratègies de cerca i resultats.
PUBMED: Introducció al procés de cerca en bases de dades. Què és una cerca bibliogràfica i per a què serveix. Llenguatge natural i llenguatge controlat. Tesaurus. DECs, Tesaurus Embase i MESH. Operadors Booleans. PubMed. Què és PubMed? Diferència amb Medline. My NCBI. Cerca bàsica/Cerca amb descriptors/Combinació de cerques/Filtres. Guardar estratègies de cerca i resultats.
Codi curs
056/2025
Docents
Marta Perpiñan Arias, bibliotecària.
Comentaris
Activitat acreditada pel Consell Català de la Formació Continuada de les Professions Sanitàries
Material a portar
L'alumne ha de portar el seu ordinador portàtil. Ha de tenir permís per a la instal·lació de programari.