Aprenent sobre la importància i implementació de la cura narrativa com a eina per assolir una atenció centrada en la persona
Inscripció tancada
El període d'inscripcions està tancat.
del dimecres 10 d’octubre 2018 fins el dimecres 10 d’octubre 2018
de 16,30 a 19,30 hores
Aules COIB, c/ Pujades, 350 - Barcelona
900 705 705
Gratuït
Objectius
Objectiu general
Fer servir les narratives de les persones grans com a eina per reflexionar críticament sobre la pràctica professional amb l’objectiu que aquesta esdevingui en una interacció més humana i alhora més eficient
Objectius específics:
Definir els requisits per oferir una atenció centrada en la persona en serveis socials i sanitaris.
Reconèixer la contribució de les narratives per humanitzar el tracte i atenció social i sanitària
Identificar competències i estratègies narratives aplicables en contextos d’atenció social i sanitària
Contingut
En moltes ocasions l'atenció en serveis socials i de salut s'ofereix de manera despersonalitzada, tractant a les persones com a objectes sobre els quals s'intervé, no com a persones amb les quals s'estableix una relació humana.
Revertir aquesta situació i personalitzar les cures és un requisit fonamental per fomentar la qualitat del servei i col·locar el benestar, tant de les professionals com dels clients, al centre del procés d'atenció.
Les estratègies de tipus narratiu han mostrat ser una eina ineludible per aconseguir aquest objectiu.
Codi curs
02AC/18-19
Docents
Feliciano Villar.
Comentaris
MARC DE LA FORMACIÓ
El projecte CCentre: a narrative approach to improve citizens’ ageing and well-being, finançat per l’àrea de Salut de l’Institut Europeu de Innovació i Tecnologia (EIT Health) i coordinat pel grup GISME de la Universitat de Barcelona, ofereix un nou cicle formatiu per tal de continuar posant a les persones grans al centre dels serveis de cura i salut. Aquesta formació s’ofereix amb un fil conductor: les narratives.
No en va, la narrativa ha anat prenent importància com el procés mitjançant el qual les persones donen sentit a la realitat que els envolta, un procés narratiu que permet donar significat a l’experiència. La metodologia narrativa s’ha anat desplaçant a moltes disciplines com un enfocament diferent cap a l’atenció a les persones, centrant-se en el coneixement personal i biogràfic de l’usuari com a part essencial del tractament i de la pràctica professional.
Aquesta formació dissenyada i impartida pel consorci de CCentre a diverses regions europees, tindrà tres fases:
Fase 1: Formació centrada en l’ús de les narratives en els serveis de salut i cura vinculats a les
persones grans (correspon a aquesta activitat)
Fase 2: Formació teòricpràctica al voltant de la metodologia en cascada (novembre)
Fase 3: L’Acadèmia d’Hivern Internacional (desembre)