Emergency Review. Actualització en ètica i legislació en l’atenció en urgències i emergències
El Grup d’Urgències i Emergències del COIB posa en marxa un conjunt de sessions destinades als professionals que treballen en l’atenció al pacient adult i pediàtric en urgències i emergències.
L’objectiu de les Emergency Review és conèixer els diferents àmbits d’actuació de les infermeres i infermers d’urgències i emergències i actualitzar els coneixements en diferents temes que són d’actualitat, oferint tota la informació de primera mà per part de professionals de referència.
En aquesta edició ens centrarem en aspectes relacionats amb l’ètica i les lleis en l’assistència en l’entorn de les urgències i emergències debatent diferents situacions en les que ens trobem les infermeres de forma habitual i com abordar-les. Es tracta d’una sessió amb taules de debat i participació activa dels assistents a la jornada.
En cada una de les taules es presentaran diversos casos pràctics basats en assistències reals per tal d’intentar donar resposta a la millor forma d’afrontar cada una de les situacions que es plantegin.
Programa
9h Entrega documentació
9:15h Presentació Emergency Review
9:20h Decisions autònomes de la infermera en una situació d’aturada Cardiorespiratòria (ACR)
María José Jiménez.
Dolors Giménez. Metgessa especialista en Medicina Legal i Forense. Institut de Medicina Legal de Catalunya. Professora associada de Medicina Legal i Toxicologia UAB.
10:20h No opino igual que tu, i ara què?
Montserrat Busquets. Infermera i llicenciada en Antropologia social i cultural. Màster en bioètica i dret. Membre de la Comissió Deontològica del COIB i vocal del Comitè de Bioètica de Catalunya.
Dolors Giménez. Metgessa especialista en Medicina Legal i Forense. Institut de Medicina Legal de Catalunya. Professora associada de Medicina Legal i Toxicologia UAB.
11:20h Cafè-esmorzar
11:50h Atenció al menor no acompanyat en urgències i emergències
Cristina Macías. Treballadora social. Hospital Sant Joan de Déu.
Teresa Echeverría. Infermera. Hospital Clínic.
12:50h Atenció al pacient amb malaltia mental a urgències i emergències
David Córcoles. Metge psiquiatra de l’EMSE. Hospital del Mar.
Javier López. Infermer d’emergències i Graduat en Dret.