27 d’octubre de 2015
    Cloenda SG web.jpgLa Setmana Gran, la iniciativa del Col·legi adreçada a promoure activitats per a l’envelliment saludable als ciutadans, ha tancat l’edició d’enguany amb una participació de més de 300 visites. L’acte de cloenda, protagonitzada per la xerrada del meteoròleg de TV3, Dani Ramírez, ha estat un dels actes destacats que ha servit, a més com a tret de sortida del nou curs d’activitats del Grup65.

Del 19 al 23 d’octubre, han participat en els més de vint tallers tant gent gran com els seus cuidadors. La oferta d’enguany ha inclòs tallers d’alimentació, d’autocura a través de disciplines com el pilates i d’altres mètodes de relaxació, tallers per aprendre a cuidar-se les ungles o vestir-se adequadament fins a temàtiques més artístiques com l’art o la fotografia, entre d’altres.

Com cada any la Setmana Gran ha ofert un programa d’activitats que ha estat elaborat per l’equip del COIB, però també per les aportacions i propostes de les infermeres que hi participen.

L’envelliment actiu és un dels eixos de treball pel qual el COIB està apostant des de fa més de cinc anys, tant a través de de les activitats formatives i d’oci programades des del Grup 65 com en esdeveniments com la Setmana Gran que any rere any posa de manifest la important tasca de les infermeres en l’apoderament de la gent gran a fi de promoure que aquests es mantinguin actius i tinguin cura dels aspectes que més els pot afectar en el seu dia a dia, des d’aspectes físics com emocionals i socials.

Albert Tort, president del COIB, va ratificar durant l’acte de cloenda del passat 22 d’octubre, el ‘compromís de demostrar-li al món que invertir en les persones grans és bo, com és bo escoltar allò que han de dir-nos’. En relació al rol de la infermera amb aquesta inversió i compromís, Núria Cuxart, directora de programes del Col·legi va explicar que la tasca de tenir cura d’algú per a que prengui decisions sobre la seva salut és una revolució i és,  potser, 'la part menys visible del que fem les infermeres.

Isabel Llimargas, la infermera referent del Grup65, va fer un repàs de les  principals novetats del curs d’enguany destacant  la oferta de cursos de Marxa Nòrdica, Pilates, Fotografia d’edificis i monuments, Fotografia de persones, Fotografia de natura: perfeccionament, Com treure profit al teu smartphone, Grafologia pràctica, Taller bàsic de cosmètica natural, Taller de poesia i diferents xerrades de temes diversos com les orquídies de Catalunya o Tarot amb consciència, entre d’altres.
    Consulta el programa d'activitats i el procés d'inscripció del Grup 65.

Dani Ramírez: “Hem de fer quelcom per no deixar en herència un planeta tan contaminat"

Ramirez.jpg
    El meteoròleg de TV3, Dani Ramírez, va ser l’encarregat de realitzar la xerrada de cloenda de la Setmana Gran i ho va fer per parlar sobre “Qualitat de l’aire, meteorologia i salut”. El professional va llançar als assistents a l’acte un missatge molt clar a fi de fer conscienciar de la quantitat de contaminació que estem generant des de l’anomenat primer món i com ens afecta directament a la salut. Durant la seva intervenció, Ramírez va explicar de manera molt entenedora l’efecte hivernacle, explicant quina és la dinàmica de la meteorologia que fa que la contaminació recorri tot el món en poques hores i quedi estancada a l’aire esdevenint un problema climàtic i de salut.

Els efectes perjudicials per a la salut, el meteoròleg els va mostrar gràficament amb imatges evidents tant de filtres d’aire en zones molt poblades, com pot ser l’àrea metropolitana de Barcelona, en comparació amb àrees més allunyades de la indústria i menys poblades.

Dani Ramírez va posar de manifest com de greu és la contaminació que la humanitat està llançant al planeta des de fa dues dècades. Un fet, a més, que està fent que la temperatura del planeta augmenti progressivament i que es preveu que el 2.100 hagi augmentat entre 1.5 i 5 graus. “Un enorme problema si no hi fem res per evitar-ho”, afirma Ramírez.