El llenguatge èticament i emocionalment ecològic a infermeria aplicat a les converses i a les situacions de crisi
Inscripció tancada
El període d'inscripcions està tancat.
del dilluns 06 de maig 2024 fins el dilluns 20 de maig 2024
6, 8, 13, 15 i 20 de maig de 2024
de 9,30 a 13,30 h
Aules COIB c/Pujades, 350 - Barcelona
Import per a Col·legiades
40 €
Import per a No Col·legiades
120 €
Descripció
Justificació
Una de les eines més poderoses que ens va ser donada als éssers humans és la nostra capacitat d’expressió verbal. El poder de la paraula, que pot ser generador de benestar, creativitat, harmonia i equilibri o pel contrari generador de malestar, confusió, desequilibri i caos. De nosaltres depèn el clima que generem segon l’ús de les nostres paraules, si són ponts construïts per la confiança, el reconeixement, la humilitat i gratitud o si són dards fets per judicis de valor, desconfiança, crítica negativa i el no-reconeixement. Aquest clima generat és responsabilitat de tots i totes. En aquesta formació aprendrem com poder millorar la nostra comunicació amb eines i recursos que ens facilitaran poder apropar-nos a l’altra persona des d’un llenguatge més ètic i emocionalment ecològic desenvolupant la competència essencial en l’acompanyament a les persones: les habilitats de relació (empatia i comunicació).
Objectius
Aprofundir en el coneixement de la nostra dimensió afectiva i treballar el vocabulari emocional.
Treballar per ser persones capaces d’expressar el que volem i sentim sense contaminar i amb millors resultats.
Fomentar un estil més humanitzat d’atenció a la persona tant pel que fa referència a les persones ateses, familiars i altres professionals de l’equip com també relacions personals fora del lloc de treball.
Aprendre diferents tècniques que ajudaran a aprofundir en les diferents converses davant situacions de crisi.
Contingut
L’ecologia emocional aplicada al món de la salut: més enllà de la intel·ligència emocional. El viatge com a metàfora de vida. L’equipatge necessari: valors i actituds. Habilitats de relació: l’empatia necessària. Tipus de converses. Competències emocionals aplicades a l’entorn laboral i la pràctica professional diària. Exercicis per a la pràctica de competències afectives. Estratègies per millorar la comunicació a nivell personal i professional. Comunicar-nos fins i tot en situacions de conflicte. Eliminar la contaminació emocional. Entrenament en habilitats complexes: recepció de crítiques, negació de peticions, assertivitat.
Codi curs
012/2024
Docents
Isabel Cordón Castillo, diplomada en relacions laborals, ecòloga emocional.