Inscripció tancada
    El període d'inscripcions està tancat.
    del  dimarts 20 de febrer 2024  fins el  dimarts 12 de març 2024

en línia

Import per a Col·legiades
    Import per a No Col·legiades

General

Identificar les bones pràctiques que cal tenir en compte per garantir els objectius d’una intervenció individual o grupal amb la persona atesa quan aquesta es fa a través d’una videoconsulta.

Específics

● Impulsar l’ús de la telesalut mitjançant l’ús de les tecnologies de la informació i comunicació (TIC).

● Conèixer les característiques i els usos de la videoconsulta.

● Distingir els passos a seguir en la videoconsulta.

● Conèixer les eines per realitzar una videoconsulta de manera productiva i dinàmica i des d’una atenció centrada en la persona.

● Comunicar de manera eficaç en entorns virtuals.

Contingut

Mòdul 1. Salut digital (2,5h) 1. Definició dels conceptes de telesalut i de la situació actual 2. Procés de virtualització: transformació de consultes presencials a consultes virtuals 3. Tipus de videoconsultes (individual i grupal)

Mòdul 2. Organització d’una videoconsulta (1,5h) 1. Seguretat i privacitat de la visita 2. Passos a seguir abans, durant i després de la videoconsulta 2.1. Preparació del professional abans d’iniciar una videoconsulta 2.2. Passos a seguir durant d’una videoconsulta 2.3. Passos a seguir després duna videoconsulta

Mòdul 3. Comunicació i dinamització en la videoconsulta (4h)

Programa docent

Codi curs
    002TI/2024
    Docents

Mariona Vilar Infermera amb l'especialitat d’Infermeria Familiar i Comunitària, actualment treballant a l'atenció primària del CAP de Sarria de Ter (Girona). Formada amb el màster de salut digital de la UOC 2021. Vocal de la Junta de Govern del col·legi oficial d'infermeres/rs de Girona

Eva Demarchi Merino Llicenciada en pedagogia (UB). Màster en disseny i producció de materials multimèdia (UBV). Especialització en Comunitats Virtuals i Xarxes Socials (UOC). Moodle Course Creator Certificate (CV&A Consulting). Especialitzada en e-learning, en formació d'empresa i en l'àmbit de la salut, amb més de 20 anys d'experiència.

Gisel Fontanet Cornudella. Coordinació Infermera i educadora social. Màster en educació per a la salut ( 2012-UDL). Postgrau en el Desenvolupament del Talent a les organitzacions ( 2017- IL3 UB). Responsable de Talent infermer@ COIB.

Comentaris

Activitat acreditada pel Consell Català de la Formació Continuada de les Professions Sanitàries

Adreçat a

Infermeres i professionals de la salut que vulguin aprendre o millorar la gestió d’una videoconsulta en salut, individual o grupal, metges/metgesses, psicòlegs/ psicòlogues, treballadores/treballadors socials ….