Inscripció tancada
    El període d'inscripcions està tancat.
    del  dimarts 14 de novembre 2023  fins el  dimarts 19 de desembre 2023

En línia. Campus Talent infermer@

Import per a Col·legiades
    Import per a No Col·legiades

General

Donar eines a les infermeres i altres professionals de la salut a poder identificar a la persona atesa i/o família trets que poden correspondre a un apropament al radicalisme.

Específics

• Assolir un grau de coneixement satisfactori sobre els orígens ideològics, l'estructura organitzativa i perfils personals sobre el radicalisme d'etiologia gihadista.

• Adquirir les eines necessàries per a la detecció, anàlisi i prevenció de possibles usuaris en processos de radicalització.

• Conèixer la narrativa que duen a terme per arribar als seus objectius i la contra-narrativa per rebatre aquests missatges. • Conèixer els nivells de radicalització i com actuar en cada cas

Contingut

• Iniciació als conceptes bàsics de la cultura islàmica. islam vs terrorisme.

• Perfilació. Recopilació de signes presents en els usuaris en processos de radicalització.

• Vies de captació de perfils vulnerables i prevenció.

• Eines de prevenció: metodologia de creació de narratives de etiologia gihadista que reben els usuaris en processos de radicalització.

• Eines de prevenció: les contra-narratives davant el discurs radical.

Programa Docent

Codi curs
    002TI/2023
    Docents

David Garriga Guitart, infermer, criminòleg i Antonio Martin, analista en Terrorisme Yihadista i geoestratègia Internacional.

Comentaris

Es sol·licitarà l’acreditació al Consell Català de la Formació Continuada de les Professions Sanitàries