El Sistema de Gestió de la Qualitat del COIB
El Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona compta des de fa més de 10 anys amb un Sistema de Gestió de la Qualitat com a instrument bàsic per assegurar el desenvolupament i l’aplicació dels criteris de qualitat en l’organització i que serveix per promoure la participació continuada, la innovació i la millora continua de les activitats i les prestacions, així com per incentivar la màxima participació de tots els implicats en la detecció dels problemes, les oportunitats de millora i la cerca de solucions al mateixos.
Les nostres certificacions
Aquest sistema de qualitat està certificat d’acord amb la norma UNE EN ISO 9001:2015 i UNE-EN ISO 14001:2015 de Gestió ambiental. En aquest sentit, és un sistema totalment integrat al complir amb els requisits d’ambdues normes, i perquè el Col·legi treballa no només per oferir serveis de qualitat eficients i eficaços, sinó també per contribuir a la millora continua de la societat amb el respecte al medi ambient, la prevenció de la contaminació i l’acompliment dels requisits legals que en són d’aplicació.
L’abast d’aquesta certificació comprèn els Serveis de col·legi professional: la Gestió col·legial, la Formació i les Assessories.
Anualment el COIB realitza una auditoria interna del seu Sistema de Gestió de la Qualitat i també una externa per mantenir la certificació i confirmar que el sistema és conforme amb tots els requisits de la norma i que la seva implementació és correcta i eficaç.
Auditories de qualitat
-
Informe d’auditoria de certificació ISO 9001:2015 - ISO 14001:2015. 2023
- Informe de l'auditoria de certificació ISO 9001:2015 - ISO 14001:2015. 2022 Segona visita de seguiment
- Informe de l'auditoria de certificació ISO 9001:2015 - ISO 14001:2015. 2021 Primera visita de seguiment
- Informe d'auditoria de certificació ISO 9001:2015 - ISO 14001:2015. 2020
- Informe d'auditoria de certificació ISO14001:2015 - ISO9001:2015. 2019
- Informe d'auditoria de certificació ISO14001:2015 - ISO9001:2015. 2018
- Informe d'auditoria de certificació ISO14001:2015 - ISO9001: 2015. 2017
- Informe d'autoria de certificació ISO9001: 2008. 2016
- Informe d’auditoria de certificació ISO 14001:2004. 2016
- Informe d'auditoria de certificació ISO9001:2008. 2015
- Informe d'auditoria de certificació ISO14001: 2004. 2015
- Informe d’auditoria de certificació ISO9001:2008. 2014
- Informe d’auditoria de certificació. Fase I. ISO14001:2004. 2014
- Informe d’auditoria de certificació. Fase II. ISO14001:2004. 2014
- Informe d’auditoria de certificació ISO9001. 2013
- Informe d’auditoria de certificació ISO9001. 2012
- Informe d’auditoria de certificació ISO9001. 2011
- Informe d’auditoria de certificació ISO9001. 2010
La nostra política de qualitat
La Junta de Govern del COIB, com a màxim representant del Sistema de Gestió de la Qualitat, és qui manifesta les línies bàsiques que configuren la seva política de qualitat, que són les següents:
- Orientació a la col·legiada. Promoció d’una atenció òptima, centrada en les col·legiades i col·legiats, d’acord amb les seves necessitats, buscant la màxima eficiència en la utilització dels recursos i preveient els aspectes ètics que se’n derivin.
- Professionalització i implicació de tot el personal. La responsabilització del conjunt de treballadores i treballadors, dels diferents dispositius implicats en l’atenció col·legial i en l’aprenentatge continuat de l’organització, per estar al capdavant tant des d’un punt de vista professional com social.
- Èmfasi en la millora contínua. A través de la planificació, la mesura i el seguiment d’indicadors i l’avaluació, el sistema integra el canvi i l’adaptació als seus processos, potenciant la millora contínua en el desenvolupament de les seves activitats, per tal d’oferir un servei cada dia millor i més adient a les necessitats de la col·legiada.
Tanmateix, es treballa per l'adequada gestió ambiental per tal de contribuir a la millora contínua de la societat amb el respecte al medi ambient, la prevenció de la contaminació i l'acompliment dels requisits legals que en són d'aplicació. - Pla estratègic de la Política de Qualitat. Basat en 4 eixos principals: Projecció social, Coneixement infermer, Millora professional i Millora corporativa.
Accions del COIB en l’àmbit de la qualitat i el medi ambientBarcelona+Sostenible: Pla D’acció
El 2017 el Col·legi es va adherir a la Xarxa Barcelona+Sostenible signant el Compromís Ciutadà per la Sostenibilitat i elaborant un Pla d’acció que segueix la línia establerta pel Sistema de gestió medi ambiental implantat al Col·legi des de l’any 2014 i que pretén enfortir encara més el compromís que la corporació té amb el Medi ambient.
La finalitat d’aquest Pla d’acció és reduir al mínim l’impacte que la nostra activitat pot suposar per al Medi ambient, així com conscienciar al col·lectiu infermer i impulsar accions per la promoció d’empreses saludables en les que puguin col·laborar les col·legiades i col·legiats.
- Pla d'acció 2023
- Pla d'acció 2022
- Pla d'acció 2021
- Pla d'acció 2020
- Pla d'acció 2019
- Pla d'acció 2017-2018
Campanyes de conscienciació al COIB