31 de maig de 2016
    Dues infermeres de la Corporació de la Salut del Maresme i la Selva (CSMS) han desenvolupat una aplicació mòbil que permet accedir a la història clínica del pacient i incorporar in situ les seves dades durant la visita a domicili i sense haver de connectar-se a Internet.
    infermeres App.jpg
    La nova App és fruit d’un any i mig de treball de Griselda Manzano i Mercè Díaz, infermera i  cap d’atenció domiciliària de la Corporació, respectivament. Ambdues han estat treballant per desenvolupar una aplicació compatible amb els principals sistemes operatius mòbils i que sigui totalment segura pel que fa al tractament de dades confidencials (dades xifrades i amb claus d’accés ) i que es pugui inhabilitar a distància per si s’extravia.

    Aquesta aplicació rep el nom d’ADIm (Atenció Domiciliària Integral mòbil) i a principis de juny comença a funcionar amb un parell de pacients reals. Després d’un mes de prova s’implantarà de manera general al servei d’atenció domiciliària del CSMS.
    Mercè Díaz, una de les responsables d’aquesta nova App explica que “en un principi la faran servir els 24 professionals que atenen a domicili, però més endavant també volem que sigui extrapolable a tots els serveis i adaptada a les necessitats de cada equip” i afegeix que “està pensat també per a urgències i per a les infermeres que atenen a peu de llit i que han d’anar carregades amb carros de medicaments i l’ordinador”.

    “La necessitat de crear aquesta nova aplicació va sorgir per l’elevat nombre de pacients que tenim per atendre a domicili i també donen molt suport a residències geriàtriques” explica Díaz.  “Treballem amb la historia clínica informatitzada però havíem de connectar amb l’ordinador via remot des del domicili i era un procés molt lent, sovint no teníem cobertura, no carregava bé la informació...teníem molts problemes i al final no portàvem els ordinadors perquè no ens eren pràctics i ho acabaven escrivint tot en paper” explica la cap d’atenció domiciliària.

    Amb aquesta App serà més fàcil carregar la informació de les persones que atenen (curs clínic, constants vitals, medicació, etc), enregistrar les dades de la visita, i, quan arribin a l’hospital, descarregar-la automàticament en la història clínica del pacient.  Funciona offline i per a Díaz, “comportarà estalviar molt de temps em no haver de tornar a transcriure tota la informació del domicili a l’hospital, i guanyarem en seguretat, ja que tota la informació quedarà registrada in situ. Al final, aquest estalvi de temps amb les dades, el guanyen les persones a les que atenem” conclou.