La Fundació Congrés Català de Salut Mental organitza el seu 6è congrés sota el títol "Migracions, exili i refugi: drets humans i salut mental", que es farà al CosmoCaixa de Barcelona els dies 1,2 i 3 de juny de 2017. El congrés centrarà el debat sobre com afecta a la salut de la societat el fenòmen de les grans migracions.

El 6è Congrés Català de Salut Mental aborda la situació de les persones refugiades

Les inscripcions al congrés estan obertes a tots els professionals amb interès sobre aquesta qüestió. Les col·legiades i col·legiats poden realitzar la inscripció com a professionals per 60€ si la fan abans del 12 de maig i a 90€ si la realitzen a partir del 13 de maig. Els estudiants universitaris i residents que estiguin fent l'especialitat tenen preus especials.

Des de fa uns anys els processos migratoris, la recerca de refugi davant les diverses adversitats i desemparaments (guerres, fam, persecucions polítiques, etc.) són motius de preocupació i posen al descobert un alt nombre de mancances. Aquestes situacions comporten una alta càrrega de patiment en els que la pateixen i en la societat que viu amb perplexitat i angoixa un moviment migratori de gran intensitat que fa que es replantegin molts dels valors socials. Això afecta a la salut i la salut mental comunitària.

Es poden presentar comunicacions lliures fins el 14 de maig i gaudir així mateix del programa cultural que vol posar de relleu la interrelació existent entre la salut mental i la cultura.

El 6è Congrés recordarà i homenatgerà la personalitat i trajectòria de Josep Clusa, protagonista del Memorial per la seva contribució en l'atenció pública a la salut mental al nostre país, i Valentin Barenblit per la seva trajectòria i compromís amb la salut mental pública i comunitària. El Congrés, organitzat per la FCCSM  junt amb el Col·legi Oficial de Treball Social de Catalunya (CDTSC) i el Col·legi Oficial de Metges de Barcelona (COMB),  hi participa activament el COIB,  com a soci protector de la Fundació, junt amb el Col·legi Oficial de Psicologia de Catalunya (COPC),  i Col·legi de Educadores i Educadors Socials de Catalunya (CEESC).

Consulteu el programa del 6è Congrés Català de Salut Mental