15 de febrer de 2017

Les dades del Consell Britànic de Llevadores i Infermeres assenyalen un descens dràstic d’infermeres i infermers que emigren al Regne Unit després del referèndum de la sortida de la Unió Europea, el ‘Brexit’. Aquest país des de fa anys és la primera destinació entre les infermeres de Barcelona que marxen a treballar a l’estranger.

El nombre d’infermeres de la Unió Europea que emigra al Regne Unit cau un 90%

El Consell Britànic d’Infermeres i Llevadores (les sigles en anglès, NMC) posa de manifest que el nombre d’infermeres i infermers europeus que han decidit emigrar al Regne Unit després que es produís el referèndum sobre la sortida de la Unió Europea, el Brexit, el juliol del 2016, ha descendit fins un 90%.

Les dades oficials del NMC mostren que el desembre del 2016, 101 infermeres i llevadores procedents de països de la Unió Europea van sol·licitar accedir al sistema, mentre que el juliol del mateix any ho van demanar 1.304 professionals. A més, s’ha incrementat el nombre d’infermeres que han deixat de treballar al Regne Unit. En concret, el desembre van deixar el registre 318 professionals de la salut procedents de països europeus.

Fins les darreres dades del COIB, el Regne Unit encapçalava la llista de països escollits per les infermeres de Barcelona per emigrar. El Col·legi va registrar el juny de 2016, abans del referèndum, 32 expedients tramitats i 110 assessoraments de col·legiades al país britànic que representa la meitat del total d’expedients i assessoraments realitzats. L’any anterior, les xifres eren de 172 expedients administratius i 395 consultes i també suposava la meitat dels tràmits de les col·legiades que volien marxar a l'estranger.

Davant d’aquesta situació, els tres milions de ciutadans de la UE que viuen a les illes, entre ells 200.000 espanyols, estan inquiets pel seu futur. Temen ser "moneda de canvi" en la negociació per sortir de la Unió Europea i demanen al govern britànic que garanteixi els seus drets i que els tingui en compte a través de la iniciativa "the 3 million" sota l'etiqueta #BargainingChip.

La campanya es pot seguir a través de la seva web, a Twitter o a Facebook.