L'Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya publica un estudi sobre com millorar la formació de les infermeres
22 de febrer de2017
L’organisme responsable de la certificació de la qualitat de l’ensenyament universitari ha presentat les darreres dades sobre la formació i la inserció professional de les infermeres en una jornada de reflexió i diàleg a la Universitat Autònoma de Barcelona. La trobada, ha de servir de punt de partida per a la proposta de millores en la formació dels futurs professionals.
El passat 15 de febrer a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) va tenir lloc la jornada "Com millorar la formació dels infermers i les infermeres?" organitzada per l'Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya (AQU), qui va presentar un estudi sobre la formació i l'ocupació laboral de les titulades en infermeria. A la trobada també es va debatre sobre els criteris d'avaluació del professorat d'infermeria i sobre la necessitat d'una prova d'avaluació de competències al final del grau.
A més, a la jornada es va incloure la conferència "Nursing Practice and Nursing Education in current and future health care" a càrrec de Walter Sermeus, professor del KU Leuven Institute for Healthcare Policy (Bèlgica), i la taula rodona "Propostes de millora per a la formació dels infermers i les infermeres". En aquesta taula hi van participar Josep Pallarès, director general d'Universitats de la Generalitat; M. Dolors Bernabeu, directora del Departament d'Infermeria de la Facultat de Medicina de la UAB; Adelaida Zabalegui, subdirectora de Recerca i Docència a l'àrea d'Infermeria de l'Hospital Clínic de Barcelona; Loreto Macia, membre de la Comissió específica de Ciències de la Salut de la Comissió d'Avaluació Institucional i de Programes d'AQU Catalunya i professora de la Universitat d'Alacant; Núria Mestre, infermera del Departament de Salut i David Ballester, director del Departament d'Infermeria de la UdG, que va moderar la taula.
L’objectiu de la trobada era crear un espai de reflexió i diàleg entre els diferents agents responsables en la formació de les infermeres que ha de servir com a punt de partida per a la proposta de millores en la formació dels futurs professionals.