Aquesta comissió s'ha fixat com a objectius l'assessorament i acompanyament de les infermeres i infermeres amb interès en la docència, la defensa del col·lectiu en aquest àmbit d'exercici i l'obertura de debats sobre qüestions de relleu, entre d'altres.
Cinc infermeres docents i amb una llarga trajectòria professional han assumit la responsabilitat de liderar la nova Comissió de Docència del COIB. Una comissió que s’ha fixat com a objectius l’assessorament i acompanyament de les infermeres i infermeres amb interès en la docència, la defensa del col·lectiu en aquest àmbit d’exercici i l’obertura de debats sobre qüestions de relleu com ara com i què s’ensenya des de diferents escenaris, des de les universitats fins a les als centres de salut que realitzen tutoratge clínic a les noves infermeres i infermers així com formació continuada.
La Comissió de Docència està integrada per Anna Ramió, professora titular de l’EUI Sant Joan de Deu, adscrita a la Universitat de Barcelona; Carmen Vila, professora a la Facultat en Ciències de la Salut Blanquerna-Universitat Ramon Llull; Mònica Negredo, professora de l’Institut Bonanova FP Sanitària, adscrit al Parc de Salut Mar, Laura Martínez, docent de l’EUI Sant Joan de Deu i Susana Santos, professora a L'Escola Superior de Ciències de la Salut de la UPF-Tecnocampus.
L’àmbit d’exercici de la docència suposa encara un percentatge discret del total de les infermeres de Barcelona en quant a dedicació. Les infermeres i infermers que decideixen desenvolupar la seva trajectòria professional en l’àmbit de la docència a temps complert o parcial, com és el cas de moltes professores associades, tindran ara una referència on adreçar les seves inquietuds o dubtes, així com disposar d’informació d’interès i recursos que les ajudi a desenvolupar la seva feina bé sigui dins d’un entorn d’estudis reglats com no reglats.
Un dels objectius de la Comissió de Docència serà també la defensa del cos propi d’aquest col·lectiu en l’àmbit docent i vetllar per reconeixement del mateix davant situacions poc idònies, com passa quan les assignatures d’infermeria són impartides per professionals d’altres àmbits, a tall d’exemple.