21 de març de 2024

La campanya COIB Sostenible, emmarcada dins del Pla de Qualitat de l'entitat, impulsada per l'Àrea d'Administració, Gestió i Serveis, té l’objectiu d’in crementar les pràctiques sostenibles al lloc de treball i a conscienciar sobre la necessitat de traslladar aquestes senzilles accions a la resta d'àmbits quotidians.

El COIB reprèn la campanya COIB Sostenible coincidint amb el Dia Mundial de l’Aigua

La campanya COIB Sostenible consta de dotze consells de sostenibilitat en l'àmbit de l'oficina, adaptables a altres àmbits i dirigida a les treballadores i treballadors del COIB, Junta de Govern, col·laboradores i col·laboradors i a les col·legiades i col·legiats.

Els consells de COIB Sostenible es publicaran als mitjans habituals del COIB com són la pàgina web de la corporació; el Butlletí quinzenal; o la revista, entre altres.

La campanya conté aquests dotze consells:

1. Quan et rentis les mans o les dents, tanca l’aixeta
  2. Prioritza el transport públic o la bicicleta per desplaçar-te
  3. Utilitza el teu propi got o tassa pel cafè o la infusió
  4. Limita els desplaçaments als imprescindibles per reduir la teva empremta de carboni
  5. Tanca les llums i la climatització en sortir del teu espai de treball o habitatge
  6. Apaga l'equipament electrònic que no estiguis fent servir
  7. Abans de llençar qualsevol material o equipament, pensa si alguna persona o entitat el pot reutilitzar
  8. Fes recollida selectiva de les escombraries, limitant tot el possible la brossa de rebuig.
  9. Prioritza l'ús de documentació digital
  10. Utilitza paper reciclat a l’hora d’escriure o imprimir
  11. Imprimeix sempre a doble cara i només els documents imprescindibles
  12. Reutilitza les fulles impreses per una cara per a notes i altres usos