13 de juny de 2024

Avui s’ha celebrat la "4a Jornada Infermera de Recerca i Innovació en Salut Mental" al Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona, un esdeveniment que ha reunit professionals destacats per discutir i compartir avenços en la recerca infermera en salut mental.

La jornada ha començat a les 9:00h amb una benvinguda per part de la infermera i Dra. Paola Galbany, presidenta del COIB, qui ha inaugurat l’acte destacant la importància de la recerca infermera per millorar la qualitat de l’atenció en salut mental.

La conferència inaugural ha estat a càrrec de Miriam Broncano, infermera de salut mental i doctora en Biologia Molecular, Biomedicina i Salut.

A les 10:15h s’ha dut a terme la primera taula rodona, titulada "Recerca des de la perspectiva de gènere", moderada per Carmen Naranjo Diaz. Les ponents Marta Jiménez i Rosa Giralt han compartit les seves investigacions i experiències, destacant la importància d’integrar la perspectiva de gènere en la recerca de salut mental.

Després d'una pausa-cafè, la jornada ha continuat amb la segona taula rodona: "Recerca en conductes addictives", moderada per Ana Belén Martínez Gonzalo. Els ponents Elies Guillem Guzman i Maria de la Cabeza Martínez Quesada han presentat els seus treballs sobre addiccions, subratllant els desafiaments i les oportunitats en aquest camp de la salut mental.

A les 15:00h, Francesc Mauri, meteoròleg i presentador del temps a TV3, ha oferit la conferència de cloenda sobre "El temps i la salut mental", explorant la relació entre els factors meteorològics i la salut mental. Mauri ha aportat una perspectiva única, combinant la seva experiència en meteorologia amb el benestar mental.

La jornada ha conclòs amb l’entrega de premis, reconeixent els millors pòsters presentats. Els guardons han estat lliurats per Jose Carlos Saz i Juana Jaldón, membres de la vocalia de Salut mental del COIB.

• Millor pòster d’Acció Innovadora: “Actuando por la Salud Mental: Impacto de una Obra Teatral desde la visión enfermera en la Prevención Primaria y Secundaria en Llinars del Vallès” d’en David Garcia Livingston, la Natalia Mangas Fernández i la Judit Vázquez Vigón.

Actuando por la Salud Mental. Impacto de una Obra Teatral desde la visión enfermera en la Prevención Primaria y Secundaria en Llinars del Vallès.pdf

• Millor pòster al Projecte de Recerca: “Anàlisi de les estratègies d’abordatge infermer davant de conductes disruptives i contenció d'hospitalització TEA.” de la Mònica Lobo Margarit, la Gemma Batlle Colomina, l’Alejandra Mantecon Buendia i la M. Dolors Llos Sabrià.

Anàlisi de les estratègies d’abordatge infermer davant de conductes disruptives i contenció d'hospitalització TEA..pdf

Finalment, Maria Romeu, vicepresidenta del COIB i membre de la vocalia d’Infermeria de Salut mental del COIB, ha clausurat l’esdeveniment amb un discurs de comiat, agraint la participació de tots els assistents i destacant la importància de continuar avançant en la recerca infermera en salut mental.