10 de febrer de 2025

L'Institut d'Investigació del Consell General d'Infermeria (CGE), amb la col·laboració de la productora Pentació en Acció, presenta demà, 11 de febrer, "Ciència Infermera a Escena", el primer espectacle teatral que fusiona ciència, investigació i infermeria.

"Ciencia Enfermera a Escena": el primer espectacle teatral gratuït que combina ciència i infermeria arriba al Teatre Reina Victòria

Coincidint amb el Dia Internacional de la Dona i la Nena en la Ciència, celebrat cada 11 de febrer, el Teatre Reina Victòria de Madrid acollirà un elenc d'infermeres investigadores de primera línia, actrius amb experiència sobre l'escenari i el duet de teatre d'improvisació "Remón i Romera", que destacaran la contribució de les infermeres a la investigació en salut en un espectacle sense precedents.

El nombre d'investigadores a Espanya continua augmentant, representant les dones el 42% del personal investigador. Tot i això, només 1 de cada 4 aconsegueix accedir a llocs de responsabilitat, la qual cosa reflecteix les persistents desigualtats en l'àmbit científic i l'accés de la dona a aquest sector.

Per denunciar aquesta situació d'injustícia científica i posicionar-se com les veritables impulsores de la implementació de l'evidència científica en la pràctica clínica, les infermeres pugen a l'escenari presentant un espectacle que barreja el teatre amb la ciència, amb l'objectiu d'inspirar i motivar les noves generacions de científiques del país.

Per arribar a les més de 345.000 infermeres espanyoles, "Ciència Infermera a Escena" també es retransmetrà en directe a través del canal de YouTube del CGE, Canal Infermero.