5 de desembre de 2023

El formulari en línia romandrà obert del 5 al 12 de desembre i es facilitarà l'enllaç via correu electrònic des dels respectius col·legis professionals. El Consell d'Infermeres ja va organitzar el passat 30 de novembre la jornada de consens, primera acció de consulta, on es va explicar i sotmetre a debat el text preliminar de l'Acord elaborat pel GGTSedació i a la qual van participar, presencialment o en línia, gairebé 300 infermeres de tot el territori.

Enquesta per arribar a consens sobre la proposta de directrius per a l'exercici de les actuacions infermeres en l'àmbit de la sedació intervencionista i la sedació pal·liativa

El Consell de Col·legis d'Infermeres i Infermers de Catalunya (CCIIC) obre, entre els dies 5 i 12 de desembre, l'enquesta de consens en línia sobre la proposta de directrius per a l'exercici de les actuacions infermeres en l'àmbit de la sedació intervencionista i la sedació pal·liativa.

L'enllaç al formulari en línia es facilitarà via correu electrònic a totes les infermeres i infermers del territori des dels respectius col·legis professionals (COIB, COIGI, COILL i CODITA).

Aquesta és la segona de les accions de la fase de consulta, després que el passat 30 de novembre se celebrés una jornada de consens on es va explicar i sotmetre a debat el text preliminar de l'Acord elaborat pel Grup Guia de Treball de Sedació (GGTSedació-CCIIC).

El Col·legi Oficial d'Infermeres i Infermers de Barcelona, el Consell de Col·legis d'Infermeres i Infermers de Catalunya i els col·legis oficials d'Infermeres i Infermers de Girona (COIGI), Lleida (COILL) i Tarragona (CODITA) recorden a les col·legiades la importància de participar en l'enquesta de consens i fer les aportacions pertinents a aquesta acció d'autoregulació i ordenació professional en l'àmbit de les sedacions intervencionista i pal·liativa. Un cop tancada la consulta, el GGTSedació farà l'avaluació de les aportacions i esmenes de les col·legiades i incorporarà les modificacions necessàries al text definitiu de l'Acord que serà vigent un cop es publiqui en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC).

JORNADA DE CONSENS

La Jornada de Consens "Actuacions infermeres en l'àmbit de la sedació intervencionista i la sedació pal·liativa", celebrada en modalitat híbrida, va estar marcada per l'èxit de participació i va ser seguida per gairebé 300 infermeres de tots els col·legis, 57 d'elles presencialment a l'Espai Pujades de Barcelona i 220 com a espectadores en línia.

La trobada es va iniciar amb la benvinguda institucional a càrrec de la presidenta del COIB, Paola Galbany Estragués, la directora de l’Àrea de Coneixement i Desenvolupament Professional del COIB i degana del CCIIC, Glòria Jodar Solà, Montse Sanclemente Dalmau i Mª Luisa Prada Jaimez, membres del GGTSedació.

Tot seguit, Estrella Martínez Segura –vicedegana del CCIIC i membre del GGTSedació– i la degana Glòria Jodar van fer una exposició sobre "La importància d'ordenar la professió en l'Acord del Consell de Col·legis d'Infermeres i Infermers de Catalunya pel qual s'estableixen les directrius per a l'exercici de les actuacions infermeres en l'àmbit de la sedació intervencionista i la sedació pal·liativa". Durant les seves intervencions, Jodar i Martínez, van destacar l'expertesa i valuosa feina del Grup Guia de Treball que, durant quatre anys, ha treballat en la redacció del document.

A continuació, va tenir lloc la "Sessió de consens entorn de la redacció de l'Acord" de la mà de Rosa Bayot i Escardívol, membre coordinadora del GGTSedació que va explicar els motius més importants de les directrius; donant pas a Sònia Aguiló Sánchez, Manuel Cáceres Becerra i M. Pilar González Gálvez, membres de GGTSedació que van procedir a la lectura del text preliminar, fent èmfasi en les qüestions més rellevants.

La jornada va cloure amb el "Debat obert" amb la participació de les col·legiades presents a la sala i l'objectiu d'assolir un consens per a la redacció final de cadascun dels epígrafs i del document en la seva totalitat, per resoldre els dubtes i recollir les aportacions al text preliminar de l'Acord, del qual se'ls va facilitar còpia impresa per poder fer el seguiment de l'exposició.