11 de setembre de 2023

L'assessora de Cooperació del Col·legi Oficial d'Infermeres i Infermers de Barcelona (COIB), infermera d'Urgències i Coordinadora del Campus de Cooperació de l'Hospital Clínic de Barcelona, Meritxell Cascán, viatja avui dilluns, dia 11 de setembre, a Marràqueix per avaluar sobre el terreny la necessitat d'infermeres després del terratrèmol que va patir la zona la matinada del dissabte 9 de setembre, i que ha provocat milers de morts i ferits.

L'Assessora de Cooperació del COIB, infermera d'Urgències i Coordinadora del Campus de Cooperació de l'Hospital Clínic, Mertixell Cascán, viatja avui dilluns, dia 11 de setembre, a Marràqueix per avaluar la necessitat d'infermeres després del terratrèmol.

Meritxell Cascán viatja amb l'Equip de Rescat d'Emergències de Catalunya (EREC). Una Organització No Governamental que realitza intervencions en emergències. EREC néix relacionada amb els Bombers de Barcelona i aquesta vinculació sempre ha estat un dels seus trets distintius, tant en la seva composició, com a l'hora de desenvolupar els seus projectes.

El COIB desaconsella a les seves col·legiades, col·legiats i altres viatjar pel seu compte al país nord-africà amb la intenció de prestar ajut humanitari sense l'acompanyament i suport d'una entitat de cooperació responsable. En el cas de les infermeres que marxen a missions de cooperació amb alguna entitat o per compte propi, se'ls hi recorda que han d'avisar al COIB per fer la corresponentment extensió de la seva pòlissa de Responsabilitat Civil.

Foto: Meritxell Cascán preparant ahir el material.