20 d’octubre de 2023

La Dra. Paola Galbany, presidenta del Col·legi d’Infermeres i Infermers de Barcelona (COIB) destaca el lideratge infermer en tot el territori del país, emfatitzant com les infermeres actuen en benefici de les persones ateses, de les organitzacions de salut, l'administració sanitària i les estructures docents mentre donen resposta a les necessitats de les persones en el domini de la salut.

“Infermera experta, següent pas: infermera de pràctica avançada (IPA)” la jornada de la delegació territorial del COIB a Maresme, Moianès i Vallès Oriental amb places exhaurides

“Infermera experta, següent pas: infermera de pràctica avançada (IPA)” ha iniciat amb la inauguració per part de la Dra. Paola Galbany, presidenta del Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona (COIB), l’alcalde de Mataró, David Bote, i la delegada del COIB al Maresme, Laura Curell, on s’ha donat les gràcies per tot l’esforç fet per la delegació del Maresme, Moianès i Vallès Oriental, que ha aconseguit una jornada amb places exhaurides. L’alcalde també ha remarcat i agraït el paper de les infermeres dins la contribució de la cura de la salut.

La jornada ha comptat amb una conferència inaugural a càrrec de la Dra. Sònia Sevilla, gerent de cures infermeres del sistema de Salut de Catalunya, i Alba Sanvicente, directora de l’EAP Vilassar de Mar de l’Institut Català de la Salut sobre el futur de la implementació i les propostes per la regulació de les infermeres de pràctica avançada. Ha destacat que totes les infermeres són expertes en liderar, optimitzar el sistema i són agents de canvi.

La primera de les taules rodones, anomenada “Plans estratègics a les nostres comarques”, ha estat formada per Aida Fortuny, gestora de casos de l’EAP Vilassar de Mar, Carme Tarridas, IPA de l’Hospital de Calella, Maria Jose Reyes, infermera gestora de qualitat, docència i recerca de la FSM, Saray Alen, directora d’Infermeria de l’Hospital de Granollers i Laura Ramírez, IPA a l’Hospital de Mataró. En aquesta taula rodona s’ha remarcat el paper expert de la infermera en diferents àmbits d'actuació, destacant el seu dia a dia i com contribueixen a la cura de la salut.

Durant la pausa-cafè, els assistents han pogut visualitzar tots els pòsters presentats a la jornada.

Pel que fa a la taula del “Lideratge i compromís infermer”, hi ha participat la Dra. Glòria Jodar, directora de l'Àrea de Coneixement del COIB i degana del CCIIC, Assumpció Laïlla, diputada del Parlament de Catalunya, Carolina Chabrera, coordinadora del grau d’Infermeria del TecnoCampus i Carme Yoldi, IPA del Parc Sanitari de Sant Joan de Déu. En aquesta taula, Glòria Jodar ha destacat que el lideratge sempre inclou el personal, professional i el de direcció o gestió. Ha expressat que “És un procés d’aprenentatge continu i també un sentiment, perquè si no ho sentim, és difícil fer arribar la professió a una posició més avançada”. Assumpció Laïlla també ha destacat la necessitat de formar-se i informar-se, ja que costa trobar informació sobre com s’estructura i funciona el sistema de salut de Catalunya.

Després de les dues taules rodones, la jornada ha continuat amb el premi al millor pòster i el lliurament de sis reconeixements, a càrrec d’Eulàlia Guix, coordinadora territorial del COIB de les delegacions del Maresme, Osona, Moianès i Vallès Oriental.

El pòster guanyador ha estat “Creació de la Unitat Integral de Teràpies Domiciliàries en Nefrologia. La importància del lideratge de la Infermera de perfil de Pràctica Avançada”, una de les seves creadores, Alicia Rovira, ha pujat a recollir el premi.

Els sis reconeixements han estat per les infermeres Lidia Marbà, Marta Pelegrin, Olga Silva, Mercedes Gasco, Sonia Rodríguez i Ana Sánchez, totes premiades per la seva trajectòria i bona pràctica professional.

La sessió ha finalitzat amb una sessió BePositive per part de l’experta en comunicació Andrea Vilallonga.

Cliqueu a continuació pel vídeo-resum de la jornada