El COIB ha celebrat, el passat dimarts 18 de març, la seva Assemblea General Ordinària, on s’han aprovat els pressupostos per a l’exercici 2025, la memòria anual i el tancament econòmic de 2024. Aquesta edició ha estat especialment significativa, ja que per primera vegada s’ha implementat el vot electrònic a l’Assemblea, una reivindicació històrica dirigida a facilitar la participació de les col·legiades i col·legiats d’arreu del territori.
Durant la sessió, la Junta de Govern ha presentat un informe detallat sobre les activitats desenvolupades durant l’últim any, destacant les iniciatives en formació, recerca i suport a la professió infermera. Així mateix, s’ha fet balanç de la situació econòmica del Col·legi, posant en valor la gestió eficient dels recursos i el compromís amb la sostenibilitat financera.
Reptes i prioritats per al 2025
El president, Borja Manzanares, ha assegurat que la Junta de Govern està centrada a “transformar la institució per transformar la professió”. A través del Pla Estratègic 2024- 2028 de la corporació, la Junta de Govern vol actuar en tres eixos estratègics, que busquen posicionar la infermeria com una professió líder, enfortir el col·lectiu i ajustar el COIB a tots els reptes presents i futurs necessaris per fer del COIB una institució útil per al col·lectiu i la societat.
Durant l’Assemblea, el president també ha informat sobre les línies d’actuació per al 2025, amb un enfocament especial les prioritats que aquesta Junta s’ha fixat:
Especialitats i vocalies com a pilars de lideratge infermer.
Influència de les infermeres en tots els àmbits de la vida civil i política.
Vetllar per les competències i el reconeixement professional de les infermeres.
Una organització d’alt rendiment.
El valor de formar part del COIB.
Resultats de les votacions:
Els pressupostos de 2025 han estat aprovats per majoria, incorporant noves partides destinades a la digitalització de serveis, el suport a projectes d’innovació en infermeria i l’enfortiment de la presència institucional del COIB. A més, s’ha ressaltat la importància de continuar treballant per la millora de les condicions laborals i la visibilitat de la professió.
Memòria d'activitats 2024: 113 vots a favor, 21 en contra i 20 en blanc.
Estat de comptes i liquidació de l'exercici 2024: 107 vots a favor i 15 en contra i 15 en blanc.
Pressupost 2025: 114 vots a favor, 23 en contra i 12 en blanc.