27 de juliol de 2023

El Col·legi Oficial d'Infermeres i Infermers de Barcelona (COIB) es personarà en la causa per presumptes delictes d'intrusisme professional i falsedat documental contra la dona que ha estat detinguda aquesta setmana a Vic. Els serveis jurídics del COIB han iniciat els tràmits per personar-se en la causa. La detinguda havia treballat com a infermera i metgessa en diferents centres sense tenir la titulació corresponent.

El COIB es persona en la causa per presumpte intrusisme i falsedat documental contra la falsa infermera detinguda a Vic

El COIB recorda que la lluita contra l’intrusisme és una de les seves funcions bàsiques recollides als Estatuts de l’entitat, així com un mandat legal.

Preguntat prèviament per la Unitat d’Investigació de Mossos d’Esquadra Regió Policial Central – Àrea Bàsica Policial Berguedà, el COIB va informar que aquesta persona, “no consta com a col·legiada ni per cerca de nom, ni per DNI. A més, consultada la base de dades de títols del Ministeri d’Educació, aquest nom i DNI no disposa de títol universitari que l’habiliti per exercir la professió infermera”.

El COIB recorda als contractadors públics i privats que poden consultar a la web de la Corporació el registre públic de col·legiació infermera on consten totes les infermeres exercents col·legiades al COIB.