2 de novembre de 2023

Essity posa en marxa aquesta convocatòria per reconèixer la feina de les infermeres i infermers al benestar de la societat. La iniciativa compta amb el suport del Consell de Col·legis d'Infermeres i Infermers de Catalunya (CCIIC), els quatre col·legis catalans, el Consell d'Infermeria de la Comunitat Valenciana i el Consell General de Col·legis Oficials d'Infermeria, a nivell nacional.

Neix Guardianes del Bienestar, el primer concurs de relats adreçat a infermeres

Essity, companyia global líder en productes i solucions per a la salut i el benestar, ha posat en marxa el concurs de relats "Guardianes del Bienestar", una iniciativa per reconèixer el compromís de les infermeres amb l'atenció a les persones i la cura de la salut.

La percepció del benestar per part de la ciutadania com a societat ha canviat. Les necessitats actuals i les que poden venir en el futur també, i la infermeria ha tingut i tindrà un paper fonamental en qualsevol canvi social. Segons Elena Galbis, directora de l'àrea de Health & Medical d'Essity Iberia, "els professionals d'infermeria són la cara visible del sistema de salut, per l'estret contacte que tenen amb les persones, els pacients i les seves famílies. Per aquesta raó, des d'Essity impulsem projectes i iniciatives que posin en valor la seva figura".

El concurs, que compta amb el suport dels quatre col·legis catalans i del Consell de Col·legis d'Infermeres i Infermers de Catalunya, vol donar veu a aquests professionals, a partir de relats on puguin compartir les seves experiències i vivències, fruit de l'exercici de la seva professió. Està dirigit a infermeres i infermers titulats que es troben exercint a Catalunya i a la resta de l'estat o hagin exercit en el passat i els relats es poden presentar en català o qualsevol altra llengua oficial.

"Iniciatives com aquesta no només reconeixen la dedicació de les infermeres, sinó que també serveixen com a catalitzadors per al conjunt de la societat sobre les qüestions crucials per a la salut comunitària", subratlla la infermera i Dra. Glòria Jodar, directora de l’Àrea de Coneixement i Desenvolupament Professional del COIB i degana del Consell de Col·legis d'Infermeres i Infermers de Catalunya. "Considerem important donar suport a aquest projecte i esperem que pugui inspirar les infermeres en la seva cura i donar-les visibilitat", afirma.

Com presentar els relats

La recepció de candidatures es va iniciar el 30 d’octubre i romandrà oberta fins al 8 de gener. Els relats es poden presentar a través de la pàgina https://essityinteractiva.com/web/concurso_relatos_ed1.aspx . La temàtica dels mateixos haurà d'incloure qüestions relacionades amb com les infermeres garanteixen la cura de les persones ateses en la seva pràctica diària, l'atenció a la comunitat i les noves tecnologies o el futur de la infermeria: reptes i oportunitats.

Un jurat, format per representants dels consells i col·legis d’infermeres que donen suport a la iniciativa, a més d’un representant d’Essity i l’infermer i divulgador Héctor Castiñeira (@enfermera_saturada),  avaluarà els relats presentats i seleccionarà el Guanyador del Jurat. A més, entre els sis finalistes, es realitzarà una votació a les xarxes socials i a la web d'Essity Interactiva per seleccionar el Guanyador del Públic.

El premi consistirà en ajudes per a la formació valorades en 650€, que es lliuraran a l'organització de salut on treballa o per a la qual presta serveis el guanyador/a.

Essity col·labora diàriament amb més de 25.000 professionals sanitaris a Espanya, dels quals més de 10.000 són infermeres i infermers, per oferir solucions integrals i desenvolupar iniciatives que facilitin el seu dia a dia, millorin la qualitat de vida de les persones i generin valor en les comunitats on opera.

Sobre Essity

Essity és una companyia líder en el mercat global del sector d’higiene i salut dedicada a millorar el benestar a través dels seus productes i serveis. Els productes d’Essity es venen aproximadament en 150 països sota les marques globals TENA® i Tork®, la marca local Colhogar i altres marques importants com ara JOBST® o Leukoplast. Essity compta amb 46.000 empleats. Les vendes netes de 2021 van ascendir aproximadament a 11.770 milions d’euros. La seva seu es troba a Estocolm (Suècia) i cotitza al mercat de valors Nasdaq d’Estocolm. Essity trenca barreres pel benestar i contribueix a una societat saludable, sostenible i circular. Més informació a www.essity.com.

Sobre Essity España

Essity està present a Espanya des de 1976 i compta en l'actualitat amb 1.300 empleats distribuïts en diverses plantes de producció i oficines.

El mercat d'Ibèria, que integra Espanya i Portugal, és un dels mercats clau a nivell global. Representa el 4% de les vendes del grup i ocupa la setena posició a nivell global. La companyia té oficines comercials a Madrid, Lisboa i Sant Joan Despí (Barcelona) on s'ubica el seu centre de logística i planificació a nivell global, a més de tres plantes de producció a la localitat de Puigpelat (Tarragona), Allo (Navarra) -centre logístic internacional- i Telde (Illes Canàries).

Més informació a www.essity.es.

Consulta les bases del concurs aquí