1 d’octubre de 2024

Continuant amb el principi d'alternança que regeix al capdavant de la corporació que representa els interessos professionals de les gairebé 50.000 infermeres que exerceixen a Catalunya, Lluïsa Garcia, presidenta del Col·legi Oficial d'Infermeres i Infermers de Girona (COIGI) relleva Glòria Jodar Solà (COIB), qui finalitza el seu mandat en el càrrec que ocupava des del 2022.

Lluïsa Garcia, nova degana del Consell d'Infermeres de Catalunya

M. Lluïsa Garcia Garrido és des d'avui, 1 d'octubre, la degana del Consell de Col·legis d'Infermeres i Infermers de Catalunya (CCIIC). Continuant amb el principi d'alternança que regeix al capdavant de la corporació que representa els interessos professionals de les gairebé 50.000 infermeres que exerceixen a Catalunya, la presidenta del Col·legi Oficial d'Infermeres i Infermers de Girona (COIGI) relleva Glòria Jodar Solà (COIB), qui finalitza el seu mandat en el càrrec que ocupava des del 2022.

Amb el nomenament, el Consell Plenari del CCIIC estarà presidit per la mateixa Lluïsa Garcia i tindrà la llevadora Yolanda Garza Recio (COIB) com a vicedegana. Miquel Àngel Calderó Solé (COILL) roman com a secretari; i Estrella Martínez Segura (CODITA), exdegana i fins a la data vicedegana, passarà a ser la tresorera de la corporació. Completen el Plenari, els consellers designats per cadascun dels quatre col·legis: COIB Barcelona (Borja Manzanares Zaldívar, president i conseller nat; Mercedes Guerrero Martínez, Raquel Rey Villar, Lluís Serrat Andreu i Eva Gausachs Cucala), CODITA Tarragona (M. Lluïsa Brull Gisbert, presidenta i consellera nada; i Gerard Mora López), COIGI Girona (Àngela Vilà Vendrell i Elena Gil Batlle) i COILL Lleida (Mercè Porté Llotge, presidenta i consellera nada; i Mercè Folguera Arnau).

SOBRE M. LLUÏSA GARCIA GARRIDO

M. Lluïsa Garcia Garrido neix el 1963, a la localitat de Mallorquines (Sils, Girona). Diplomada en Infermeria per la Universitat de Girona (1983-1986), té estudis de Màster en Ciències Infermeres, opció practica avançada, per la Universitat de Montreal (Canadà, 2007) i Diploma d'Estudis Avançats (DEA) per la Universitat d'Alacant (2010).

Pel que fa a la seva experiència laboral, Garcia Garrido inicia la seva carrera professional a l'Hospital Universitari Dr. Josep Trueta de Girona, centre on encara treballa i en el qual ha ocupat diversos càrrecs. Així doncs, els primers anys i fins al 2005, és supervisora d'Hospitalització en diversos serveis. Posteriorment, s'incorpora a la Unitat d'Insuficiència Cardíaca (UIC) com a infermera i, a partir de l'any 2011, compagina aquesta activitat amb la de coordinadora de la Unitat de Continuïtat Assistencial (UCA) del mateix hospital.

A més, entre el 1994 i el 2003, compagina la pràctica assistencial amb la docència, sent professora associada de la llavors Escola Universitària d’Infermeria de Girona (actual Facultat d'Infermeria de la Universitat de Girona).

Des de juny del 2022 és presidenta del Col·legi Oficial d'Infermeres i Infermers de Girona (COIGI) i membre actiu de la Comissió de Recerca de l'entitat. Anteriorment, fins a l’octubre de 2022, fou la representant al Grup de Treball d'insuficiència Cardíaca de l'Asociación Española de Enfermería en Cardiología (AEEC).

SOBRE EL CCIIC

El Consell de Col·legis d’Infermeres i Infermers de Catalunya té per finalitats generals representar la professió infermera davant les administracions públiques, les corporacions professionals i les restants entitats, així com la defensa general de la professió infermera, d’acord amb els interessos i les necessitats dels ciutadans i ciutadanes de Catalunya, en relació amb l’exercici professional infermer; i exercir totes les funcions que li atribueixen la legislació vigent i aquests Estatuts.

En l’àmbit de les seves finalitats generals, el Consell de Col·legis d’Infermeres i Infermers de Catalunya té atribuïdes les finalitats específiques següents:

• Col·laborar amb els poders públics en la regulació de les condicions generals de l’exercici de la professió infermera i la permanència dels seus valors socials.
  • Ordenar i vigilar, dins el marc que estableixen les lleis, l’exercici de la professió infermera.
  • Representar els interessos generals de la professió infermera a Catalunya, especialment en les seves relacions amb les administracions públiques.
  • Vetllar perquè l’activitat professional de tot el col·lectiu d’infermeres s’adeqüi als interessos dels ciutadans i ciutadanes i, per tant, coadjuvar a la millor resolució dels problemes que afectin la salut pública a Catalunya.

CONSELL PLENARI DEL CCIIC 2024-2026

M. Lluïsa Garcia Garrido