9 de setembre de 2024

El Col·legi Oficial d’Infermeres i infermers de Barcelona recalca la necessitat de seguir avançant en la prescripció infermera. El pla formatiu de la professió, l’existència d’un cos de coneixement i de diagnòstics propis, així com el desenvolupament de les especialitats i la pràctica avançada, emparen l’assumpció d’una pràctica, que porta dècades implantada en països com els EEUU amb demostrada seguretat, agilització de fluxos i tràmits assistencials, i millora en termes de cost-eficiència del sistema de salut per atenuar-se la duplicació de visites.

El COIB insta a l’autonomia en la prescripció infermera i demana fermesa sindical per obtenir millores laborals

La prescripció infermera és distingida entre les intervencions que ens són inherents. La seva aplicació tant en un rol autònom, com de col·laboració, millora l’accessibilitat de l’usuari i la satisfacció i autoestima d’una professió cansada de mesures, que se’ns presenten com passos endavant però que no satisfan ni la dimensió ni el grau de compromís que retornem a diari.

Volem expressar la màxima comprensió davant les inquietuds laborals que moltes infermeres ens fan arribar. La creixent quota de responsabilitats, no s’acompanya: ni d’un augment en les plantilles ni d’un reconeixement econòmic que, sembla, pren el mateix rumb que la prescripció infermera; grans anuncis però poca o mínima dotació real. Les millores en aquest camp han de ser abordades des de l’àmbit  sindical, a qui demanem fermesa i ambició en la reclamació de promeses que no sols deixen de complir-se a les infermeres, si no que afecten directament en la qualitat que el sistema de salut ofereix a l’usuari.

La cistitis, com tants d’altres processos de salut, poden, clarament, ser tractats per les infermeres, però és molt difícil entendre que, aquesta possibilitat, sigui presentada com una victòria en termes competencials.