24 de novembre de 2023

El Col·legi Oficial d'Infermeres i Infermers de Barcelona (COIB) prepara cinc activitats a les seves delegacions amb motiu de la Marató, enguany sobre la salut sexual i reproductiva (SSIR), per donar visibilitat a les infermeres davant d'aquestes malalties, algunes poc conegudes.

Les infermeres se sumen a la Marató 2023 amb activitats arreu del territori

El COIB organitza cinc activitats diferents per la Marató 2023 amb l'objectiu de donar visibilitat a les infermeres i les seves tasques amb relació a la salut sexual i reproductiva. Les delegacions territorials del col·legi han organitzat diverses activitats de caràcter físic i social, com caminades i xerrades que a partir del 3 de desembre es podran trobar a diversos indrets de la província de Barcelona.

La Marató d'aquest any se centra en el tema de la salut sexual i reproductiva, el programa s'emetrà en directe a TV3 el dia 17 de desembre. És la primera vegada que la Marató es dedica a aquesta temàtica amb malalties que els experts en salut sexual i reproductiva (SSIR) destaquen que són poc conegudes, sobretot entre la població més jove. Per això, la marató d'enguany busca conscienciar als joves, especialment a les noies, sobre el fet que la SSIR té un efecte que dura al llarg de tota la vida.

Les diferents delegacions del COIB, juntament amb altres organitzacions de cada població, han organitzat un seguit d'activitats per recaptar fons destinats a la investigació i estudi de totes aquestes malalties.

Llistat d’activitats

Castellterçol, 3 de desembre

9:00-13:00h Caminada d’uns 8-10km circular i planera, apte pel públic familiar i adult

La caminada iniciarà al CAP de Castellterçol i es dirigirà cap a Esplugues amb una visita guiada a càrrec de Teresa Soler, del Consell Comarcal del Moianès, seguit d’una xerrada sobre Malalties de Transmissió sexual per part de la llevadora de l’ABS Moià-Castellterçol. Des d’aquí, la caminada seguirà cap a Roquer i fins a la font de l’Àngel fins al CAP de Castellterçol.

L’Ametlla del Vallès, 16 de desembre

Matí

L’AFiC participa en la Fira de Nadal 2023 de l’Ametlla del Vallès amb una caminada familiar per indrets dels torrents del poble en busca dels Tions, amb la col·laboració del Col·legi Oficial d’Infermeres i d’Infermers de Barcelona.

A les 10:00h es passarà llista de les persones inscrites i a les 10:30h iniciarà la caminada.

Lloc de rebuda, de sortida i d'arribada: a la Plaça de l’Ajuntament

Hora d’arribada: a les 12:30 hores aproximadament

La caminada serà aproximadament d'uns 5 km per alguns indrets dels meravellosos torrents del municipi. En cas de pluja, l’organització decidirà si es suspèn o no la caminada. S’obsequiarà els assistents amb fruita i una samarreta.

Tarda

17:00 h Xerrada a la sala polivalent sobre "Per què lactar? Importància de la lactància materna pel nadó, per la mare, per la societat i pel planeta", a càrrec de la llevadora Rosa Cabedo.

Cubelles, 16 de desembre

9:30 h Caminada popular d'uns 3-4 km en col·laboració amb l'Escola Mar i Cel i l'AFA Mar i Cel, juntament amb activitats i jocs per la mainada, al llarg del matí.

11:00 h Conte

12:00 h Taller - Xerrada adreçada a adults i nens sobre la vacunació del papil·loma.

Lloc: Escola Mar i Cel, C/ Clot del Bassó, 20.

Les Franqueses del Vallès, 17 de desembre

17:00 – 20:00h Xerrades “Com afecta el càncer a la sexualitat”

Taller de Salut. Les Infermeres amb la Marató

Lloc: Carpa de la Fira de Nadal

Ponents: Cèlia López i Ana Collado, infermeres d’Atenció Primària

Píndoles informatives a la carpa d’Infermera Virtual del Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona, cada mitja hora, entre les 17:30 i les 19:30h.

**Properament comunicarem les activitats a Granollers.

El COIB ha posat en marxa la pàgina web www.infermeresperlamarato.cat amb tota la informació de totes les activitats i els enllaços per inscriure’s a cadascuna d’elles. Per a més informació, podeu escriure a info@infermeresperlamarato.cat