El Grup d'Infermeria de Malalt Crític del Col·legi Oficial d'Infermeres i Infermers de Barcelona (COIB) organitza la jornada "Cures intensives: On som i cap on anem?" en col·laboració amb la Societat Catalana de Medicina Intensiva i Crítica (SOCMIC), el dimarts 13 de febrer, al COIB.

"Cures intensives: on som i cap on anem", la jornada del Grup d'Infermeria de Malalt Crític

El Grup d'Infermeria de Malalt Crític del COIB i la Societat Catalana de Medicina Intensiva i Crítica han organitzat la jornada anomenada "Cures intensives: on som i cap on anem" amb l'objectiu de tractar la situació de les cures intensives en l'actualitat i quina visió de futur hi ha.

Els objectius principals de la jornada són: saber en quin punt està l'especialització de la infermera intensiva, conèixer quines noves eines hi ha per a la cura del malalt crític pel que fa a tecnologia, organització, etc. Conèixer la perspectiva i satisfacció del malalt a l'UCI vers les cures de la infermera i l'actualització i alternatives a la contenció.

La jornada començarà a les 9:00h amb la benvinguda i presentació inicials de la mà de Miguel Ángel Giménez, membre de la Junta de Govern del COIB i vocal de la Vocalia d’infermeria medicoquirúrgica del Col·legi i Maya Cristina Espíritu, infermera a l’UCI de l’Hospital de Sant Pau i coordinadora del grup de treball del malalt crític al COIB.

La inauguració de la jornada serà a càrrec de Carmen Moreno, docent a l’EUI de Bellvitge de la Universitat de Barcelona i membre de la Càtedra d’Infermeria UB-COIB, sobre l’especialitat en infermeria intensiva i els seus reptes i futur.

A partir d’aquest moment, la jornada continuarà amb dues taules rodones sobre l’actualització en cures al malalt crític i l’acompanyament al malalt de l’UCI.

“Actualització en cures al malalt crític: què hi ha de nou?” és la primera de les taules rodones de la jornada, on cada ponent presentarà un projecte diferent. Lidia Martí, coordinadora de l’equip infermer de l’Àrea de crítics de UCCRI, REA i Unitat d’Ictus presentarà les ulleres de realitat virtual a l’UCI; Mª Dolores Bosque, cap de Servei de Medicina Intensiva de l’Hospital Universitari General de Catalunya i presidenta del SOCMIC presentarà el Critic-cat; i Laura Martínez, infermera del Projecte Zero a l’Hospital Clínic de Barcelona, presentarà aquest mateix projecte.

“Acompanyament al malalt de l’UCI” comptarà amb Isidro Alcalá, doctor en infermeria i salut i infermer de l’UCI de l’Hospital Vall d’Hebrón; Cecilia Cuzco, gestora de pacients de l’ICMIC de l’Hospital Clínic de Barcelona i Gemma Via, doctora en infermeria per la UB i infermera de Pràctica Avançada a l’Àrea del Malalt crític de l’Hospital Universitari de Bellvitge.

Finalment, la jornada tindrà una última ponència sobre les societats científiques d’infermeres, la implicació i importància de la visibilitat de la mà d’Irina Hernández, infermera de l’Hospital Sant Pau i vocal de SOCMIC.

L’acte acabarà amb la presentació de conclusions de part de Maya Cristina i les paraules de cloenda per part del membre de la Junta de Govern i vocal d'infermeria medicoquirúrgica del COIB, Miguel Ángel Giménez Lajara.

Inscripcions aquí

Col·labora