22 de juliol de 2024

Aquest matí, el conseller de Salut, Manel Balcells i Díaz, ha presidit la inauguració dels nous espais del CAP de Sant Andreu de Llavaneres, que a partir d'ara portarà el nom de CAP Sant Andreu de Llavaneres-Manoli Marco, en homenatge a Manoli Marco, infermera destacada i col·legiada al Col·legi Oficial d'Infermeres i Infermers de Barcelona.

Avui s’ha inaugurat l'ampliació del CAP de Sant Andreu de Llavaneres amb homenatge a la infermera i col·legiada Manoli Marco

Manoli Marco va ser adjunta a la direcció del centre i responsable d’Infermeria, i aquest reconeixement perpetuarà el seu llegat. "Aquest és el millor homenatge que se li pot fer a una persona molt estimada i molt valorada professionalment", ha destacat el conseller de Salut de la Generalitat, Manel Balcells.

Per la seva banda, tant l'alcalde de Llavaneres, Àlex Neira, com la regidora de Salut Pública, Àngels Solà, han destacat l'agraïment a Manoli Marco. "Manoli, ets més present que mai entre nosaltres. El teu llegat és el nostre patrimoni", ha assegurat Neira, i ha reiterat, com ja va dir en el ple municipal que per unanimitat va aprovar la petició de canvi de nom del CAP: "Necessitem més Manoli Marco"; per la seva vocació de servei, per la seva professionalitat i per la seva empatia i optimisme.

L’acte també ha comptat amb la presència de la família de Manoli Marco, professionals del centre i nombrosos veïns i veïnes. Després dels discursos i la descoberta de la placa commemorativa, els assistents han visitat les noves instal·lacions, que permetran una millor atenció a la comunitat gràcies a l’ampliació de 600 metres quadrats, doblant la superfície del centre.

El CAP, ubicat al passeig de Jaume Brutau, ha rebut una inversió finançada pel Servei Català de la Salut amb Fons Europeus REACT. Amb aquesta millora, el centre es prepara per afrontar les noves necessitats de l’atenció primària, incorporant nous rols professionals i serveis per a la població.