17 de setembre de 2024

El Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC Núm. 9248 - 16.9.2024) ha publicat l'Acord del Consell de Col·legis d'Infermeres i Infermers de Catalunya (COIB, COIGI, COILL i CODITA), que estableix les directrius per a l'exercici de les actuacions infermeres en l'àmbit de la sedació intervencionista i pal·liativa.

Acord sobre les directrius en les actuacions infermeres en sedació intervencionista i pal·liativa

Aquestes directrius, elaborades pel Grup Guia de Treball de Sedació (GGTSedació-CCIIC), van ser sotmeses a una jornada de consens el 30 de novembre de 2023, amb la participació de les col·legiades, i van incloure les aportacions recollides en l'enquesta realitzada del 5 al 12 de desembre del mateix any.

Aquest acord, fruit d'un procés d'autoregulació professional, té com a objectiu estandarditzar les actuacions infermeres en aquest camp, avançar en la seva pràctica clínica i garantir una atenció de qualitat arreu del territori català. Es posa èmfasi en la importància d'ordenar la professió i establir criteris que assegurin la seguretat dels pacients i la col·laboració interdisciplinària.

Consulta el document en aquest enllaç.