“Cures intensives: On som i cap on anem?”, la nova jornada del Grup d’Infermeria de Malalt Crític del Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona (COIB) organitzada en col·laboració amb la Societat Catalana de Medicina Intensiva i Crítica (SOCMIC). La jornada ha posat en relleu la situació actual de les cures intensives i ha presentat nous projectes.

El COIB aposta per la digitalització dels processos clàssics durant la jornada de cures intensives del grup d’Infermeria de Malalt Crític en col·laboració amb SOCMIC

La jornada ha començat amb la benvinguda institucional de la presidenta del COIB, la Dra. Paola Galbany, que ha donat les gràcies als assistents en nom del Vocal de la Vocalia d’Infermeria Medicoquirúrgica, el Dr. Miguel Ángel Giménez, que malauradament no ha pogut assistir a l’acte. La coordinadora del grup de treball del malalt crític, la infermera Maya Cristina Espíritu, ha agafat el relleu del discurs per explicar com aniria la jornada.

La Dra. Carmen Moreno, docent a la Facultat d’Infermeria de la Universitat de Barcelona i membre de la Càtedra d’Infermeria UB-COIB ha inaugurat la jornada amb una ponència sobre els reptes de futur de l’especialitat en infermeria intensiva, abans de donar pas a les dues taules rodones de la jornada.

La primera d’elles ha estat centrada en les novetats i actualitzacions de les cures al malalt crític, una taula on s’ha parlat dels nous projectes presentats per Lidia Martí, amb les Ulleres de realitat virtual a l’UCI, la Dra. Mª Dolores Bosque amb el Critic-cat i Laura Martínez amb el Projecte Zero: la implantació d’un equip de resposta ràpida a l’Hospital Clínic.

La segona taula rodona ha estat protagonitzada pels testimonis de tres infermeres que han explicat tres projectes que lideren sobre l’acompanyament del malalt de l’UCI. La jornada ha comptat amb les ponències de Pilar Muñoz, doctoranda de la UB i supervisora infermera de l'Hospital Universitari Germans Trias i Pujol, la Dra. Cecilia Cuzco, gestora de pacients de l'ICMIC de l'Hospital Clínic de Barcelona i la Dra. Gemma Via, IPA de l'Àrea del Malalt Crític de l'Hospital de Bellvitge.

Després de concloure la jornada amb les paraules d’Irina Hernández, infermera i vocal de la SOCMIC, que ha explicat com funciona aquesta societat científica, Maya Cristina Espíritu, coordinadora del grup de treball ha llegit les conclusions.

En el marc del Projecte Talent infermer@, el campus d’aprenentatge en salut impulsat pel COIB l’any 2023, per primera vegada, s’ha utilitzat la nova plataforma moodle per posar a disposició dels i de les participants, les presentacions i altres materials d’interès que s’hagin generat en la jornada, disponibles durant tot un mes després de la data de l’esdeveniment. Aquesta plataforma és una aposta del COIB cap a la digitalització dels processos més clàssics del Col·legi, com són l’enquesta de satisfacció que a la vegada, i només una vegada completada, permetrà l’accés a la descàrrega del certificat. Amb aquest nou procés digital i tots els avantatges que aporta, es vol donar continuïtat a l’aprenentatge oferint l’oportunitat de poder consultar després de l’acte tot el contingut divulgatiu i científic que s’hagi creat.