18 de gener de 2022

Des del 18 de gener, la seu del COIB, situada al barri de Diagonal Mar i el Front Marítim del Poblenou de Barcelona (carrer Pujades, 350), s’habilita com a espai per administrar la vacuna a la població

Les infermeres de Barcelona habiliten la seva seu com a punt de vacunació massiva contra la covid-19

El Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona (COIB) ha ofert la seva seu al Departament de Salut per poder ampliar els punts de vacunació massiva contra la covid-19. La decisió està motivada per la nova situació provocada per la variant òmicron, que fa necessari incrementar el nombre de ciutadanes i ciutadans immunitzats.

La seu del COIB està situada al barri de Diagonal Mar i el Front Marítim del Poblenou de Barcelona, al carrer de Pujades, 350. Aquest punt de vacunació està operatiu a partir del dimarts, 18 de gener. Inicialment, obrirà els dimarts, dimecres i dijous, de 9.30 a 13.30 h i de 15.30 a 19.00 h.

L’administració de les vacunes anirà a càrrec d’infermeres voluntàries, que han promogut aquesta iniciativa, i es realitzarà amb la col·laboració del Servei Català de la Salut i de l’Institut Català de la Salut.

La vacunació es durà a terme a la planta baixa, en un espai de 75 metres quadrats. Inicialment s’hi administraran 400 dosis diàries.

Les persones que vulguin vacunar-se a la seu del COIB han de demanar cita prèvia a vacunacovid.catsalut.gencat.cat i seleccionar “Col·legi Infermeres Barcelona”.

Necessitat d’accelerar la vacunació

La vocal de Ciutadania del COIB, Paloma Amil, destaca “la importància que té en aquests moments accelerar l’administració de les terceres dosis per tal de reduir el nombre de casos greus i d’evitar la saturació dels centres d’atenció primària i dels hospitals.”

Amil afegeix que la iniciativa demostra “el compromís del Col·legi amb les persones i amb les institucions sanitàries.” La vocal de Ciutadania del COIB afirma que “tot el procés de vacunació és competència exclusiva de les infermeres” i que, “malgrat que ens trobem davant la campanya de vacunació més gran que s’ha fet mai, a Catalunya hi ha prou infermeres per poder satisfer la demanda.”