"Cap Infermera Sola" és un programa de voluntariat impulsat pel Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermeres de Barcelona destinat a proporcionar suport i companyia a aquelles infermeres que es troben en situació de solitud o que corren el risc d’aïllament social.

Cap Infermera Sola: la iniciativa del COIB per combatre la solitud entre infermeres

Amb aquesta iniciativa es vol garantir que cap infermera es trobi sola en moments on el suport social i emocional és especialment necessari. D’aquesta manera, el programa "Cap Infermera Sola" segueix un procés meticulós per assegurar que cada participant rebi l’ajuda adequada segons les seves necessitats específiques:

Detecció de necessitats: El primer pas és identificar les necessitats específiques de les infermeres que sol·liciten ajuda. Això es fa a través d’un contacte inicial, on la infermera explica la seva situació i quins són els seus requeriments més urgents.

Anàlisi del perfil: Després de la detecció inicial, es realitza un anàlisi detallat del perfil de la infermera que demana ajuda. Aquesta avaluació permet entendre millor les seves circumstàncies personals i professionals, garantint que l’assistència que se li ofereix sigui la més adient.

Emparallament: Un cop identificades les necessitats i analitzat el perfil, es busca una infermera voluntària afí, que pugui proporcionar l’acompanyament i el suport necessaris. Aquest emparallament es fa amb molta cura per assegurar una connexió òptima entre ambdues infermeres, facilitant una relació de confiança i recolzament mutu.

Com sol·licitar ajuda?

Les infermeres interessades en el programa poden contactar amb el COIB mitjançant un correu electrònic a info@coib.cat o trucant al telèfon gratuït d’atenció col·legial 900 705 705. Posteriorment, s'agendarà una trobada amb la Isabel Llimargas, responsable del programa, que pot ser presencial o telemàtica, per acabar de definir les necessitats i determinar el voluntariat més adequat.

Un compromís amb la comunitat infermera

"Cap Infermera Sola" és una demostració del compromís del COIB amb el benestar global de les seves col·legiades, especialment en moments on la solitud pot afectar negativament la qualitat de vida. Aquest programa no només proporciona companyia, sinó que també construeix una xarxa de suport i solidaritat entre professionals que comparteixen experiències i desafiaments similars.

Amb aquesta iniciativa, el COIB continua treballant per assegurar que cada infermera senti que forma part d’una comunitat que la valora i la recolza, no només en les seves competències professionals, sinó també en la seva vida personal.