8 de febrer de 2024

El Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermeres de Barcelona (COIB) lamenta la mort de la infermera Dolors Llorens Basses, col·legiada al COIB, reconeguda amb la medalla Josep Trueta al mèrit sanitari i consellera del CCIIC fins al 2020.

EL COIB està de dol per la mort de la infermera Dolors Llorens Basses

El COIB està de dol per la mort ahir, 7 de febrer, de Dolors Llorens Basses, reconeguda amb la medalla Josep Trueta al mèrit sanitari i consellera del Consell de Col·legis d’Infermeres i Infermers de Catalunya entre els anys 2015 i 2020, en representació del COIB.

La directora de l’Àrea de Coneixement i Desenvolupament Professional del COIB i degana del CCIIC, la Dra. Glòria Jodar, ha posat en valor “la seva aportació al desenvolupament de la professió infermera a Catalunya. Dolors Llorens va obrir camins innovadors que han contribuït a augmentar significativament la qualitat de les cures infermeres i del nostre sistema de salut. Un exemple a seguir”.

Dolors Llorens era infermera i postgraduada en anestèsia i reanimació per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Postgrau de Qualitat Assistencial per la Fundació Avedis Donavediam, Màster en Direcció i Administració d’institucions Sanitàries per la UAB, Postgrau de gestió clínica Universitat Pompeu i Fabra i de Direcció per processos ESADE.

Referent indiscutible en estratègies d’avaluació de l’activitat infermera, va coordinar el document: Indicadors d’avaluació de les cures infermeres del Consell de la Professió Infermera de Catalunya, publicat pel Departament de Salut el 2014 i, des del CCIIC, els treballs relacionats amb la publicació ‘Projecte de Consens i Implementació dels Indicadors d’Avaluació de les Cures infermeres’ (2018).

Llorens va treballar com a Infermera supervisora, Cap d’àrea i Directora infermera del Consorci Hospitalari Parc Taulí de Sabadell (1982 al 1993), Directora infermera de l’Hospital de Sant Pau (1993 al 2005) i Directora infermera de la Xarxa Assistencial Althaia de Manresa (2005 al 2015).

Els darrers anys, ja jubilada de l’activitat laboral, continuava assessorant projectes d’avaluació de cures infermeres.

Coautora d’algunes publicacions en revistes científiques, Dolors Llorens va realitzar nombroses ponències, comunicacions i participació en taules rodones de Jornades i Congressos, va ser membre de la Comissió qualificadora de la prova selectiva per a les places de formació especialitzada d’Infermeria del Ministerio de Sanidad (2002 al 2004), membre del Consell Tècnic Assessor d’infermeria de la Unió Catalana d’Hospitals (UCH) fins al 2015 i membre de la Comissió d’exercici professional del Consell de la professió infermera de Catalunya en representació de la UCH des de l'inici fins 2015. Les seves línies de treball durant aquests anys van ser:

• Professionalització de les infermeres amb la finalitat de promoure l’excel·lència en les cures
    • La utilització d’una metodologia de treball de resolució de problemes emmarcat en un model de cures
    • Desenvolupament dels professionals infermers a traves d’un sistema de promoció professional ( el primer de tot Estat Espanyol)
    • La implantació de la figura de la infermera referent per persona malalta a les unitats d’hospitalització