10 de maig de 2024

El Col·legi Oficial d'Infermeres i Infermers de Barcelona (COIB) celebra el Dia Internacional de les Infermeres amb el lliurament dels reconeixements i l'art de tenir cura, i amb la presentació de l'espot oficial d'enguany.

El COIB celebra el Dia Internacional de les Infermeres i l'art de tenir cura

Ahir dijous 9 de maig es va celebrar a la seu del Col·legi el Dia Internacional de les Infermeres, que aquest any cau en diumenge, el 12 de maig. La conductora de l'acte d'enguany, l'actriu Anna Barrachina, que també ha participat en l'espot oficial, va guiar tot l'acte amb emotivitat i respecte cap a les infermeres.

El COIB celebra el Dia Internacional de les Infermeres i l'art de tenir cura

L'acte va iniciar amb un audiovisual emotiu del rodatge de l'espot, amb imatges de les infermeres en els seus diferents àmbits de treball. Tot seguit, Anna va començar el seu discurs de benvinguda personal fins a la presentació oficial de l'espot d'un minut, que algunes infermeres ja havien pogut veure a TV3 i a altres mitjans de comunicació. La campanya "Elles" torna a posar en valor la professió i el reconeixement de la societat cap a les infermeres.

La Dra. Paola Galbany, presidenta el COIB, també va pujar a l'escenari per celebrar el dia amb les infermeres, on va pronunciar el seu discurs sobre l'art de tenir cura, el motiu principal de tot l'acte. Les infermeres acompanyen a les persones, tant en moments de salut com de malaltia, són promotores de la salut i vetllen pel benestar de tota la ciutadania. Galbany també va fer referència a la cita de Florence Nightingale en la qual es va basar tot l'acte, sobre l'art de la infermeria:
    "la infermeria és un art i si es pretén que sigui un art requereix una devoció tan exclusiva, una preparació tan dura, com el treball d'un pintor o d'un escultor, però, com es pot comparar la tela morta o el marbre fred amb el fet d'haver de treballar amb el cos viu, el temple de l'esperit de Déu? És una de les belles arts, gairebé diria, la més bella de les Belles Arts"

El COIB celebra el Dia Internacional de les Infermeres i l'art de tenir cura

Per celebrar l'art de tenir cura, Anna Barrachina va presentar els 13 reconeixements a aquelles infermeres que també gaudeixen i mostren altres arts. Per això, el COIB va reconèixer a:

• Elisenda Campreciós, Verónica Araujo, Laia Ferrer, Ivette Díaz, Carla Vidal, Cesca Aguirre, Maria Costa, Rosa Gil, Alicia Macarrilla i Gemma Egea, per l'exposició fotogràfica "Placentes"
    • Eulàlia Guix, per la seva exposició fotogràfica "I si te les toques"
    • Carles Costilludo, per la seva trajectòria professional i persona, ara que està jubilat i forma part del Grup 65 del COIB
    • Cassi Nevado, per la seva vessant artística en l'art de pintar pedres
    • María Gómez, per la seva pintura en aquarel·les
    • Mª Jesús Delgado, per la seva exposició "Mar, sorra i platja"
    • Núria Espachs, per la seva exposició "Aquarel·les"
    • Laura Juárez, pels seus dots en il·lustració
    • Sílvia Panés, escriptora del llibre "Mi mente, mi mundo"
    • Meritxell Cascán, pel seu impacte a les xarxes socials
    • Toni Torres, pel projecte "CuidArte"
    • Roser Cadena, campiona d'Espanya 2017 de Standard Senior IV (balls de saló)
    • Josep Maria Vázquez, músic saxofonista del grup "Big Band Cultura F"
    • Àlex García, músic guitarrista del grup "Mossen Bramit Morera i els Morts"

Després de sentir les paraules d'agraïment de la infermera Elisenda Campreciós, l'acte va acabar amb un petit refrigeri amb acompanyament musical.