20 d’octubre de 2023

El Col·legi Oficial d'Infermeres i Infermers de Barcelona (COIB) engega la campanya COIB Sostenible que està emmarcada dins del Pla de Qualitat de l'entitat que ha impulsat l'Àrea d'Administració, Gestió i Serveis; i que va adreçada a incrementar les pràctiques sostenibles al lloc de treball i conscienciar sobre la necessitat de traslladar aquestes senzilles accions a la resta d'àmbits quotidians.

Nova campanya COIB Sostenible amb 12 ‘eco consells’ al lloc de treball

Aquesta és una campanya anual amb dotze consells de sostenibilitat en l'àmbit de l'oficina i és dirigida a les treballadores i treballadors del COIB, Junta de Govern, col·laboradores i col·laboradors i a les col·legiades i col·legiats.

Els consells de COIB Sostenible es publicaran als mitjans habituals del COIB com són la pàgina web de la corporació; el Butlletí quinzenal; o la revista, entre altres. Així com als diferents perfils de les xarxes socials.

La campanya conté aquests dotze consells:

1. Prioritza el transport públic o la bicicleta per arribar a la feina.
  2. Limita els desplaçaments als imprescindibles, per reduir la teva empremta de carboni.
  3. Beu aigua corrent amb ampolla de vidre o metall.
  4. Utilitza el teu propi got o tassa pel cafè o infusió.
  5. Tanca les llums i la climatització quan marxis del despatx o espai de feina.
  6. Apaga l'equipament electrònic que no estiguis fent servir.
  7. Abans de llençar qualsevol material o equipament pensa si alguna persona o entitat el pot reutilitzar.
  8. Fes recollida selectiva de les escombraries, limitant tot el possible la brossa de rebuig.
  9. Prioritza l'ús de documentació digital.
  10. Si has d'escriure o imprimir documentació, fa servir paper reciclat.
  11. Imprimeix a doble cara i només els documents imprescindibles.
  12. Reutilitza les fulles impreses per una cara per a notes i altres usos.