14 d’abril de 2025

Els jutjats contenciosos administratius números 12 i 15 de Barcelona coincideixen a denegar les sol·licituds presentades pel Consell de Col·legis de Metges de Catalunya (CCMC) i pel Consejo General de Colegios Oficiales de Médicos (OCM), respectivament.

La coincidència d'ambdues interlocutòries preliminars confirma per via judicial i doblement, que l'Acord del CCIIC pel qual s'estableixen Directrius per a l'exercici de les actuacions infermeres en l'àmbit de la sedació intervencionista i de la sedació pal·liativa, és plenament executiu (produeix els efectes que li són propis) i efectiu, sent d’obligat compliment el que disposen les Directrius”.

La justícia denega per segona vegada les mesures cautelars contra l'acord professional de sedacions de les infermeres catalanes, proposades pels metges

El Jutjat Contenciós Administratiu número 15 de Barcelona ha dictat interlocutòria preliminar aquest 27 de març, per la qual desestima la sol·licitud d’adopció de la mesura cautelar relativa a la suspensió de l’efectivitat de l'Acord del CCIIC pel qual s'estableixen Directrius per a l'exercici de les actuacions infermeres en l'àmbit de la sedació intervencionista i de la sedació pal·liativa, interposada pel Consejo General de Colegios Oficiales de Médicos (OCM).Interlocutòria gairebé idèntica a la del Jutjat Contenciós Administratiu número 12 de Barcelona que denegava anteriorment una primera petició, elevada en aquest cas pel Consell de Col·legis de Metges de Catalunya (CCMC).

La coincidència d'ambdues sentències, relatives a peces separades de sengles recursos contenciosos administratius presentats per les organitzacions col·legials mèdiques, confirma per via judicial i doblement, que l’Acord del CCIIC és plenament executiu (produeix els efectes que li són propis) i efectiu, sent d’obligat compliment el que disposen les Directrius.

Ara, s'obre un període d'apel·lacions contra aquest pronunciament preliminar; via ja explorada pels metges catalans i apel·lació a la qual el Consell de Col·legis d’Infermeres i Infermers de Catalunya (CCIIC) i els quatre col·legis professionals territorials (COIB, COIGI, COILL i CODITA) han presentat oposició.

La defensa legal de l'Acord professional de sedacions, publicat el passat 16 de setembre al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC), s'està realitzant de forma coordinada pels serveis jurídics del CCIIC i del Consejo General de Enfermería (CGE), que dóna suport a les infermeres catalanes en aquest exercici legítim d'ordenació professional.