El Servei de Biblioteca i Documentació Infermera (SBDI) del COIB organitza una mostra de les obres d’art de Francesc de Diego, guanyador del Premi Xarxart 2013, juntament amb les obres seleccionades al Premi Xarxart 2017— organitzat per la Fundació Congrés Català de Salut Mental en el marc del 6è Congrés. Les peces, que han estat realitzades per usuaris dels serveis de salut mental, s'exposaran a la 1a planta del Col·legi. L'exposició s'inaugurarà el 5 de juliol a les 11h i es podrà visitar fins al 28 d’agost.

El COIB acull l’exposició d’obres del 6è Premi Xarxart del Congrés Català de Salut Mental

A l'acte d'inauguració de l’exposició també es comptarà amb un recital poètic a càrrec de José Manuel Vara. L’exposició, que es podrà visitar del 5 de juliol al 28 d’agost en horari de 9 a 15 hores, comptarà amb l’obra de Francesc de Diego, guanyador del Premi Xarxart 2013. Algunes de les peces que es podran veure de De Diego formen part del llibre "Esquizofrenia gráfica", una publicació que combina imatges i reflexions que mostren el testimoni i reflecteixen la problemàtica viscuda per l’esquizofrènia amb l’objectiu de millorar la seva comprensió, acceptació i normalització.

El Premi Xarxart forma part del programa cultural de la Fundació Congrés Català de Salut Mental (FCCSM) que vol posar de relleu la interrelació existent entre la salut mental i la cultura. Es tracta d'un concurs d’obres gràfiques de pintura i dibuix impulsat en el marc del 6è Congrés Català de Salut Mental i dirigit als usuaris de salut mental sobre la mateixa temàtica del congrés, que enguany ha abordat "Migracions, Exili i Refugi: Drets Humans i Salut Mental".

La FCCSM és una entitat de professionals de caràcter interdisciplinar amb la voluntat de promoure el debat i la millora de la salut mental a Catalunya i de la qual el COIB n’és soci protector juntament amb la resta col·legis professionals (Col·legi Oficial de Treball Social de Catalunya (TSCAT), Col·legi Oficial de Psicologia de Catalunya (COPC), Col·legi d'Educadores i Educadors Socials de Catalunya (CEESC) i Col·legi de Metges de Barcelona (COMB).