17 de març de 2017

A finals del mes de maig, milers d’infermeres i infermers d’arreu del món es reuniran a Barcelona en motiu del Congrés Internacional d’Infermeria (CII2017), organitzat pel Consell Internacional d’Infermeria cada quatre anys. És el primer cop que aquest congrés, considerat l’esdeveniment científic més important de la infermeria, aterra a Barcelona 24 anys després de fer-se a Madrid.

Barcelona, centre neuràlgic de la infermeria mundial aquest mes de maig

Sota el lema “Les infermeres a l’avantguarda, millorant les cures”, el Congrés es farà del 27 de maig a l’1 de juny al Centre de Convencions Internacional de Barcelona. S’hi esperen més de 15.000 infermeres i infermeres de tot el món, que debatran i aportaran evidències científiques  sobre la contribució de les infermeres en les polítiques de salut.

Les infermeres i infermers catalanes n’estaran representats a través dels espais que el Consell de Col·legis d’Infermeres i Infermers de Catalunya i el COIB habilitaran dins la seu del congrés i on es desenvoluparan diferents activitats orientades a explicar com són i com treballen les professionals catalanes, a més de donar suport a les diferents comunicacions científiques presentades per centenars d’infermeres del país, 380 treballs que suposen un 44% de tots els estudis presentats des de l’Estat.

El CII2017 ha confirmat ja la presència de ponents destacades en clau internacional com ara la Dra Leslie Mancuso, dirigent empresarial membre de l’Acadèmia Americana d’Infermeria; la Dra. Aiko Yamamoto, professora de l’Institut de Recerca d’Atenció d’Infermeria a la persona i a la comunitat de la Universitat de Hyogo (Japó) i presidenta de la Societat Mundial d’Infermeria en desastres; la Dr Mary Wakefield, que va ser vicesecretària del Departament de Salut i Serveis Socials d’Estats Units amb el govern del President Obama, entre d’altres.

A banda de les ponències i sessions de treball, els assistents podran realitzar visites professionals per conèixer com treballen les infermeres i infermeres a Catalunya. Estan previstes visites a la Fundació Puigvert, a l’Hospital Sant Joan Despí Moises Broggi, a l’Hospital Sòciosanitari del CSI de l’Hospitalet de Llobregat, al Centre de Salud Mental del Parc Hospitalari Martí i Julià de Salt; el Centre d’Atenció Primària i Comunitària “Can Bou”, el Parc Sanitari Sant Joan de Déu i una visita de caire històric a l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau.

Aquest matí s’ha fet la presentació oficial a Barcelona del CII2017, que ha comptat amb el Conseller de Salut, Antoni Comin; la degana del Consell de Col·legis d’Infermeres i Infermers de Catalunya, Núria Cuxart; el president del Col·legi d’Infermeres i Infermers de Barcelona (COIB), Albert Tort, i el president del Consejo General de Enfermería (CGE), Máximo González.