20 d’abril de 2015
    El COIB, en col·laboració amb l’Associació de Directores d’Escola d’Infermeria de Catalunya (ADEIC), organitza el pròxim 28 d’abril a les 16.30 h una nova jornada tècnica sota el títol “De la Diplomatura al Grau en Infermeria i desenvolupament professional 2015” amb l’objectiu d’actualitzar la informació sobre el pas de la diplomatura d’Infermeria al Grau per aquelles infermeres que volen obtenir l’equivalència.

D’ençà de la última jornada informativa realitzada al COIB, el 2012, ja han s’han titulat a Catalunya dues promocions d’infermeres i infermers amb el Grau d’Infermeria però encara hi ha dubtes i qüestions que preocupen sobre com afecten els últims decrets i quina repercussió tenen en els estudis i la professió infermera a l’Estat i a Catalunya.

Aquesta jornada estarà molt enfocada a donar resposta als dubtes de les pròpies infermeres i, en aquest sentit, s’ha elaborat un resum executiu de l’actual situació a partir del qual les infermeres i infermers poden participar enviant les seves preguntes a inscripcions@coib.cat. Amb totes les qüestions plantejades i l’actualització de la situació amb informació objectiva, contrastada i consensuada amb el món universitari es publicarà el document de conclusions que estarà a l’abast de tots els professionals d’infermeria -a través de la web del COIB- com a eina informativa per ajudar a la infermera a escollir la millor via en funció de cada situació i, sobretot, en funció dels objectius de desenvolupament professional de cada persona.

L'homologació i la possibilitat oberta d’oferir graus de tres anys més màsters de dos, principals preocupacions

Hi ha diversos temes centraran el debat en aquesta propera jornada. D’una banda, es parlarà de l'homologació de títols, especialment en el marc del futur decret que modifica el Marc Espanyol de Qualificacions per a l’Educació Superior (MECES) i que haurà d’establir les equivalències entre les titulacions establertes a l’Estat Espanyol després de l’adaptació a l’Espai Europeu d’Educació Superior i les 142 titulacions incloses a l’anterior catàleg. En aquest decret s’estableix un procediment individualitzat pel qual s’avaluaran les competències dels antics títols i l’equivalència dins del Marc Europeu de Qualificacions per a l’Educació Superior (MECES).

Preocupa també el reial decret aprovat aquest anys pel qual les universitats espanyoles poden  oferir graus de tres anys més màsters de dos (3+2), juntament amb els actuals de quatre més un. Les universitats tenen la potestat de reduir la durada d'alguns graus de 4 a 3 anys i d'implantar màsters d'entre 1 i 2, unes modificacions que podran dur a terme si volen i quan vulguin. Tot i que el Govern central va avançar que quedaven fora d’aquest sistema les carreres regulades i que inclouen ciències de la salut, el Consell Interuniversitari i el Govern Català estan treballant per definir en quins àmbits de coneixement es pot dur a terme aquesta reforma i en quines es mantindrà l’actual sistema.

La voluntat del COIB és acompanyar als col·legiats i col·legiades en l’important pas d’obtenir el grau amb l’objectiu que esdevingui profitós individualment i col·lectivament.

Si vols assistir pots emplenar aquest formulari.

Per consultar el programa fes clic aquí.

Per consultar el resum executiu de la situació actual clica aquí.  Si vols participar pots enviar les teves preguntes a inscripcions@coib.cat.

Documents relacionats:

- Formació – Com decidir?