FacebookTwitterLinkedInGoogleEnviar...PinterestWhatsapp
28 de març de 2012
    L’assemblea general ordinària del Col·legi ha aprovat per àmplia majoria els pressupostos per aquest any, la memòria d’activitats, l’estat de comptes i la liquidació de 2011. Les col·legiades van donar suport a la proposta de la Junta de Govern de potenciar el Junta de Govern del COIBprojecte professional i les activitats a favor de les infermeres, amb un pressupost basat en una forta contenció de la despesa i en l’optimització de recursos.
     
    Durant l’assemblea, que es va celebrar el passat 27 de març, la Junta de Govern va exposar les principals línies de treball i accions de govern previstes per aquest any, en el qual s’aposta per seguir impulsant la Infermera virtual, els programes de suport a la recerca, l’oferta digital de la biblioteca, la formació continuada, amb un projecte de formació on-line, el Grup 65 o el Grup 22.
     
    El president del Col·legi, Albert Tort, va assegurar que la corporació no és aliena a la situació “difícil” que viuen les infermeres i va reconèixer la tasca del col·lectiu, perquè "hi deixen la pell en el seu dia a dia". L’aposta de la Junta de Govern és centrar-se en contenir la despesa i millorar l’eficiència per fer viable la corporació i, al mateix temps, augmentar la qualitat de l’atenció i dels serveis i activitats que ofereix a les infermeres.
     
    La directora de Programes, Núria Cuxart, i el gerent del COIB, Joan Conesa, van ser els encarregats de presentar les accions per aquest any, en el qual s’aposta per mantenir les jornades, tallers i activitats del Col·legi i potenciar els espais propis per a les activitats infermeres. Enguany s’opta per no celebrar l’acte A prop teu, però es mantindran els premis del COIB per reconèixer i prestigiar la tasca infermera.
     
    Consens en qüestions professionals
     
    El Col·legi es compromet a treballar en qüestions de calat professionals, com el pas de la diplomatura a grau, el triatge o la gestió de la demanda, per aconseguir el consens necessari per tal d’establir uns criteris mínims exigibles en cada cas. La renovació dels canals de comunicació del COIB, ja iniciada, promoure l’entrada de la corporació a les xarxes socials, i incentivar els debats virtuals seran d’altres accions previstes.
     
    El lloguer de l’Espai Pujades –la tercera planta de la seu del COIB- per a activitats d’institucions i empreses, la recuperació de l’IVA de la compra de la nova seu, l’aplicació d’un pla de patrocinis i d’ingressos de publicitat o impulsar un pla de comercialització dels actius tecnològics seran algunes de les mesures que es duran a terme per incrementar els ingressos.
     
    Paral·lelament, s’aplicarà un pla de reducció i optimització de les despeses, amb una rebaixa de la factura dels proveïdors, millorant el procediment de compres, reduint les inversions no prioritàries, cercant alternatives tecnològiques per reduir les despeses informàtiques o aplicant criteris de reducció de tarifes dels docents.Col·legiades votant
    Manteniment de les quotes col·legials
     
    Els pressupostos d’enguany, que van quedar aprovats per un 88,2% dels assistents, preveuen una despesa de 8,09 milions d’euros, amb un resultat positiu de més de 26.000 euros, va explicar la tresorera del Col·legi, Marta Olivares. Durant aquest any, s’ha optat per mantenir les quotes col·legials, que queda fixada en 232,86 euros, i incrementar els recursos destinats als ajuts col·legials.
     
    En totes les àrees del Col·legi s’ha previst una reducció de les despeses per fer front al deute de 25 milions d’euros que té la corporació, fruït, majoritàriament, de la compra de la nova seu col·legial.
     
    A banda d’optimitzar recursos propis i aplicar una política d’austeritat, es procedirà a vendre l’antiga seu del carrer Alcoi i es rebaixarà a la meitat la quota que el COIB aporta al Consell de Col·legis d’Infermeres i Infermers de Catalunya.
     
    Les col·legiades van donar llum verda, amb un 80,9% dels vots, a la memòria d’activitats, que va presentar la secretària de la Junta de Govern, Eugènia Vila, i també a la liquidació de l’exercici 2011, amb un 95,3% dels vots.
     
    Podeu consultar el document de la memòria 2011 fent clic aquí.